Dala proto vlastníkům reklamy ultimátum: Jestliže do konce července neodklidíte své poutače z městských pozemků, na vaše náklady je odstraníme. Začátkem týdne pak začalo odklízení nepovolené reklamy. „Jde o desítky poutačů," říká úvalský starosta Petr Borecký. Současně město vytipovává místa, kde by mohla být reklama legálně umístěna, a zájemci by si tak plochu mohli pronajímat.

Regulace reklamy moc nefunguje 

„Odhadem by se jednalo o tři až čtyři místa maximálně. Vše je ale zatím v počáteční fázi řešení," líčí Borecký. Město rozhodně chce, aby skončilo zahlcování veřejného prostoru reklamními plochami. Vedení města nyní zvažuje, zda omezit množství reklamy i na soukromých pozemcích, které mají také vliv na podobu veřejného prostoru.

Důvodem, proč se Úvaly rozhodly řešit zaplevelení poutači, bylo, že regulace reklamy obecně v tuzemsku příliš nefunguje a mnoho billboardů a stojanů vzniklo bez povolení, mnohdy i v nepříliš estetickém provedení a občas i nebezpečném pro chodce a řidiče.

Problém s reklamou má dlouhodobě i Praha, jež se nemůže zbavit nepovolených billboardů u hlavních komunikací. Než je stihne odstranit, tak se poutače přesunou jinam. Na výzvy úředníků k odstranění černých staveb majitelé stojících reklam často nereagují.

Čtěte také: Praha chystá regulaci reklamy na sloupech v památkové rezervaci