ŘSD už zadalo za více než milion korun u sdružení společností ATEM (Ateliér ekologických modelů) a Satra přípravu projektu na rozšíření tohoto úseku z pohledu vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Rozšíření na více než šest kilometrů

K rozšíření má dojít na více než šest kilometrů dlouhém úseku Slivenec Třebonice, který je nejstarší částí stále nedokončeného Pražského okruhu. Začalo se po něm totiž jezdit už v roce 1983. Mluvčí ŘSD Jan Studecký nechtěl zatím uvést, kdy by se mělo začít stavět. Podle něj vše závisí na tom, jak se podaří získat od úřadů kladná stanoviska pro proces EIA.

Dnes je úsek i jedním z nejvytíženějších v Praze, protože se na něj sbíhá doprava od Barrandovského mostu i tranzitní doprava z jihu. V silniční terminologii jde o stavbu číslo 515. „Nynější stav je podle norem trvale nevyhovující a stávající šířkové uspořádání není schopno zajistit požadovaný stupeň úrovně kvality dopravy,“ konstatovalo ŘSD ve smlouvě.

Podle posledního sčítání dopravy projede v pracovní den úsekem přes 80 tisíc vozidel, z toho více než 22 tisíc kamionů. Navazující novější úsek Pražského okruhu směrem k dálnici D6 už má šestiproudé uspořádání. ŘSD v okolí Prahy chystá zkapacitnění i dalších úseků dálnic. Zatím nejdále je příprava úseku rozšíření D11 do Jirnů, chystá se i rozšíření dálnice D10, a to až do Brandýsa nad Labem.