Podle vedoucí odboru rozvoje Hany Dočkalové by tam mělo být pět parkovacích míst pro osobní automobily invalidů, parkoviště pro deset jednostopých vozidel a několik desítek míst pro jízdní kola. „Plánováno je i menší množství uzamykatelných boxů pro ty, kteří by chtěli mít svoje kolo více zabezpečené," uvedla Hana Dočkalová.

V současné době město řeší tvar přístřešků a uzamykatelných boxů včetně jejich dispozičního uspořádání.

Reprezentativní brána do města

Za posledních pět let se okolí nádraží změnilo k nepoznání. Z původního zašedlého nevábného prostoru se stala reprezentativní brána do města. Za posledních pět let tu město uskutečnilo už pět částí z rozsáhlého záměru.

V roce 2010 to bylo první parkoviště P+R (park and ride = zaparkuj a jeď) pro 32 osobních automobilů. V roce 2013 to byla rekonstrukce ulic Krále Jiřího a Cukrovarské, výstavba dalšího parkoviště pro 62 automobilů a rekonstrukce přednádraží včetně dopravního terminálu.

Vloni SŽDC dokončila podchodu a město současně vybudovaného parkoviště pro 130 aut na Klučovské ulici, které bylo tímto podchodem zpřístupněné. V okolí nádraží tak vznikla už třetí plocha, kde mohou motoristé odstavit své vozidlo (na 24 hodin zdarma) a sednout na vlak.

Po dokončení parkoviště B+R, na které by město rádo opět získalo dotaci, tak budou moci bez obav o své kolo činit i cyklisté.

Čtěte také: Šéf Homeportu: Česká města zaostávají v projektech sdílení kol