Má jít o kombinovaný provoz trolejbusů s bateriemi, které se budou nabíjet při jízdě pod trolejí a částečně budou poháněny z akumulátoru. „V následujících dvou letech se počítá s podrobnou projektovou přípravou a majetkoprávním zajištěním záměrů. Od roku 2024 by měla začít postupná elektrifikace,“ uvedlo vedení Prahy v tiskové zprávě.
První úsek má spojit dopravní uzly Letňany, Prosek, Vysočanskou a Českomoravskou s Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví. Dosud na této trase jezdí autobusová linka 375. Ta zároveň tvoří páteř obsluhy městských částí Praha-Vinoř a Praha 19. Metropole by ráda na tuto trasu kvůli rostoucí poptávce nasadila i velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy.

Druhý zamýšlený projekt se týká úseku mezi terminálem Letňany a Kostelcem nad Labem, kde aktuálně funguje spoj 377. Podíl části trasy pod trolejí by se zde pohyboval v rozmezí 88 procent.
Praha i Středočeský kraj chtějí dotace
Odhadované investiční náklady na realizaci stavby jsou v prvním případě zhruba 566 milionů korun a druhém 385 milionů. Hlavní město by hradilo pouze podíl odpovídající délce trolejbusové dráhy ležící na jeho území. Oba projekty by také mohly být spolufinancovány z dotačních titulů fondů Evropské unie.
„Cílem elektrifikace je zlepšit stav životního prostředí. Naftové autobusy budou nahrazeny bateriovými trolejbusy. Nezatěžují okolí žádnými emisemi, jsou tiché, a tím zlepšují životní prostředí místním i cestujícím. Mají také mnohem delší životnost než běžné autobusy,“ sdělil primátorův náměstek pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).

Středočeský kraj nechal už dříve vypracovat ověřovací studii rozvoje parciálních trolejbusů na svém území a v návaznosti na to vznikl i podrobný dopravní model a ekonomické zhodnocení obou záměrů. Tamní radní už v prosinci rozhodli o zajištění další investorské činnosti, nyní stejný krok učinili pražští radní. Město se do spolupráce zapojí prostřednictvím Dopravního podniku hlavního města Prahy.