Nejen autobusem by v budoucnu mohli jezdit cestující z Prahy do některých obcí poblíž Prahy. Před dvěma týdny středočeský hejtman Miloš Petera uvedl, že požádal ministerstvo dopravy o finanční podporu výstavby tramvajové linky, která by vedla z pražské Písnice do středočeské Jesenice. Celkem by práce na trati vedoucí na jih od metropole vyšly na více než dvě miliardy korun.

Linka do Horoměřicc a Zdib 

Na úterním jednání řídící rady společného integrovaného dopravního systému (IDS) Prahy a Středočeského kraje se mimo jiné řešila i budoucnost tramvajových linek do středních Čech, které by vedly i do dalších světových stran.

„V budoucnu by měly vést tramvajové linky na západě na letiště a do Horoměřic a na severu do Zdib. Na projektech nových tramvajových tras budeme s Prahou spolupracovat," řekl hejtman. Plán už dříve podpořil i náměstek pražské primátorky Petr Dolínek.

Společný integrovaný systém 

Kromě budoucnosti tramvajových linek se na včerejším jednání IDS řešilo i zřízení středočeského organizátora integrované dopravy (IDSK). Ten se bude s pražským organizátorem dopravy ROPID podílet na vytvoření společného integrovaného systému, který bude pokrývat území Prahy i celého Středočeského kraje.

Vše podle zásady jedna jízdenka, jeden tarif, jeden jízdní řád, jedna síť. Cestující tak budou moci jezdit po celém kraji i Praze na jednu jízdenku, a to vlaky, autobusy i dalšími druhy veřejné dopravy včetně pražské MHD.

Nové jídenkomaty 

„Je třeba co nejdříve sladit například i nákup nových jízdenkomatů s jednotným systémem tak, abychom v budoucnu nemuseli řešit problémy," upozornil Dolínek.

Od nového roku by se měla rozjet integrovaná doprava v regionech Nymbursko II, Mělnicko III a Sedlčansko I., od poloviny roku 2017 by mělo následovat i Kladensko.

Čtěte také: Jesenici by s metropolí mohla spojit tramvaj, nejdříve za 6 let