„O zařazení této dílčí stavby do plánu investiční výstavby bude rozhodováno po dokončení studie proveditelnosti a jejím projednání na Centrální komisi ministerstva dopravy," sdělil dnes ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Odstranění povodňových škod na potoku Botič v ulici K Horkám.
Nová zbraň proti povodním? Magistrát představil aplikaci

Studie se zabývá komplexním posouzením

Nová trať by měla pomoci zrychlit železniční dopravu a zvětšit i její kapacitu mezi Prahou a Libercem. Podle Illiaše je třeba zdůraznit, že stavba Všejanské spojky sama o sobě významného zlepšení železniční dopravy nedosáhne.

„Na takovéto úpravy infrastruktury je třeba nahlížet komplexně s dopady na související železniční síť (její kapacitu) a také efektivitu vynaložených investičních prostředků," uvedl mluvčí. Právě tímto komplexním posouzením se studie proveditelnosti zabývá.

U Milovic má trať protnout území bývalého výcvikového prostoru 

Příprava dokumentace pro územní rozhodnutí a stavební povolení může následovat až po projednání studie. Také s výkupem pozemků SŽDC nepočítá dříve než po vydání územního rozhodnutí.
Právě lidem z Milovic a okolí by Všejanská spojka usnadnila cestování za prací a obecně by zlepšila dopravní dostupnost regionu.

U Milovic má nová trať protnout území bývalého výcvikového prostoru využívaného sovětskou armádou. Navázala by na současnou trať Lysá nad Labem - Milovice, kterou by propojila s úsekem Mladá Boleslav - Nymburk. Mezi Čachovicemi a Mladou Boleslaví by byla trať nově dvoukolejná.

mezinárodního futsalového turnaje PragaCup.
KRÁTCE: Bedna Milovickým unikla