„Všichni víme, že po Praze jezdí mnoho dodávek. Nemáme o tom však žádná relevantní data,“ uvedl ředitel IPR Praha Ondřej Boháč. „Jejich pohyb po Praze jde přitom lépe organizovat a snižovat tak jejich vliv na město. V návaznosti na obchodování po internetu to bude stále naléhavější,“ doplnil.
Praha zatím problematiku city logistiky na celoměstské úrovni neřešila. Jako otázku k řešení podtrhuje tuto problematiku Strategický plán, nyní přicházejí na řadu konkrétní kroky.
Hledání vhodných lokalit
V posledních měsících se v médiích několikrát objevila kauza překladiště v Malešicích. Záměr výstavby bodu, kde by se zboží překládalo ze železnice do dodávek, které by jej rozvážely po metropoli, se nelíbil místním obyvatelům. Praha přitom podobná místa budovat potřebuje. Studie tak bude mimo jiné hledat vhodné lokality pro jejich umístění.
V zahraničí pomáhají problém se zásobováním řešit tzv. city logistická centra. Jde o místa v těsné návaznosti na železnici, kde se organizuje rozvážka zboží dodávkami na konkrétní místa ve městě. Díky lepší organizaci tak na jedno místo nemusí vyjíždět více vozů různých dopravců.
Nejvyšší čas začít
V Praze v současné chvíli představují problém i zásobovací stání. Jednou z částí studie by tak měla být i analýza chybějících zásobovacích stání společně s návrhy inovativních řešení.
„City logistika není příliš rozvinutý obor ani v jiných metropolích. Je však nejvyšší čas, aby se Praha začala zásobováním a možnostmi jeho lepší organizace zabývat,“ uzavřel Boháč.