Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studentská Škoda Atero vznikala na koleně, s pomocí flexy a svářečky

Mladá Boleslav - Tým šestadvaceti žáků škodováckého učiliště v Mladé Boleslavi pracoval od podzimu na konceptu svého vlastního automobilu snů. Výsledkem je sportovní Škoda Atero vycházející z modelu Škoda Rapid Spaceback vybavená nadupaným sound systémem

28.6.2016
SDÍLEJ:

Studie Škoda Atero.Foto: Škoda Auto

„Naší vizí je, aby každé další žákovské auto bylo lepší než to předchozí," řekl Zdeněk Stanke, učitel odborného výcviku, který vedl žákovský tým ze středního odborného učiliště už během loňské práce na pickupu Škoda Funstar i na předloňském kabrioletu Škoda Citijet.

Také v letošním školním roce se nová tradice dočkala svého pokračování. Z řad žáků 3. ročníku, kteří se do stále sledovanějšího projektu dobrovolně přihlásili, byly vybrány čtyři dámy a dvaadvacet mladých mužů, aby společně vytvořili své auto snů.

Úkol to nebyl jednoduchý jako členové týmu museli potlačit svá ega i osobní ambice a přijít s řešením přijatelným pro všechny. Právě tuto skutečnost oceňuje Stanke nejvíc projekt žáky připravuje na budoucí zaměstnání, kde také vždycky nebude po jejich.

Šestadvacet vybraných

Tým žáků na voze pracoval od podzimu, kdy se začal rodit grafický návrh. V této fázi se ještě do projektu mohlo zapojit celé učiliště. Následně se přešlo k realizaci, která už byla v režii šestadvacítky vybraných.

Jako východisko si mladí tvůrci zvolili model Škoda Rapid Spaceback, který ovšem pod jejich rukama doznal radikálních změn a dočkal se velmi dynamického a sportovního designu B-sloupky byly posunuty dozadu, ponechány byly pouze dvoje dveře, takže se z Rapida stalo přes čtyři metry dlouhé kupé, doplněno bylo červené podsvícení podvozku a další červené prvky, které s elegantní černou barvou ostře kontrastují.

„Přidali jsme například průduchy na přední kapotě, do kufru zesilovač o maximálním výkonu až 1800 wattů, který řídí čtrnáct reproduktorů nebo speciálně zaoblenou prosklenou střechu," vyjmenovává Dan Voce, jeden ze členů týmu, který si vzal na starosti propagaci nového konceptového automobilu.

Studie Škoda Atero.

Přestože drtivou většinu práce si musí členové týmu odpracovat sami a mnohdy doslova na koleni ke slovu se dostávají zejména flexy, úhlové brusky a svářečky občas je třeba nechat si pomoci či poradit od specializovaných útvarů automobilky.

To byl třeba příklad zmiňované střechy z plexiskla, kterou by učni bez dostatečného vybavení ohnout zkrátka nedovedli. Například s vlastním polstrováním předních opěrek si poradit dokázali, přestože čalounictví se na učilišti nevyučuje. Praxe jim tak přinesla mnoho nových zkušeností z řady oborů.

Škoda Atero má pod kapotou motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW vybavený sedmistupňovou převodovkou DSG, a přestože vychází z Rapidu, některé prvky si půjčuje například od Octavie. Třeba osmnáctipalcová kola s červenými aplikacemi či výfuk Škody Octavia RS.

Ohlasy veřejnosti

A co na výsledek žákovské kreativity říká veřejnost? „Taková auta máte pouštět v limitovaných edicích do sériovky. Vypadá hodně dobře," vzkázal automobilce Luděk Kellner.

„Šikovní kluci. Chválím je. Ale divím se, že Škodovka ještě nevyrobila klasický sporťák. Stále se něco látá z dílů, ale nějaký takový prima sporťák by to chtělo. Motory na to mají, nevím, na co se čeká," zamyslel se Pavel Hanák.

Objevují se sice i kritické hlasy, ty se však nejčastěji týkají motorizace a praktičnosti vozu mnozí jej totiž hodnotí stejnou optikou, jako by se chystal jeho náběh do výroby. A to je právě největší výtka.

Vůz se do sériové výroby nedostane. Automobilka však v tomto kontextu volí lišáckou odpověď a nechává si dveře otevřené - sériovou výrobu sice nechystá, ale nikdy prý neříká nikdy.

Čtěte také: Škoda Atero je kupé odvozené od Rapidu. Postavili si ho učni

Autor: Martin Weiss

28.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předvolební debata v deníku 19.10.2017
13

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod. 

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení