O destinační management v Brdech dosud soupeřily dvě organizace - Destinační společnost Brdy, v níž jsou členy například Příbram a Dobříš, a Destinační agentura Brdy, která je organizační složkou ekologického centra Orlov. Podle Rakušana není možné, aby kraj svými financemi podporoval dvě destinační společnosti. Požadoval, aby destinační management v Brdech byl jen jeden.
Čtěte také: Kraj chce zlepšit příliv evropských peněz
Středočeský kraj přichází z vlastním projektem
Organizace se ale podle Rakušana nepodařilo přimět ke spolupráci. Nakonec proto hejtmanství založí svou společnost. Je ale možné i to, že projekt jen nastartuje a časem z něj odejde.
„Středočeský kraj bude tím, kdo zorganizuje vznik této destinační kanceláře.
V současné době jsme oznámili jak Orlovu, tak městu Příbrami, že jejich separátní projekty podporu rady Středočeského kraje nedostanou a že přicházíme s vlastním projektem," uvedl Rakušan. Od obou organizací by kraj chtěl převzít započaté projekty a know-how.
Čtěte také: Středočeský kraj nebude kupovat zámek v Přerově nad Labem
Hlavním přínosem je vytvoření jednotné koncepce
Postoj krajské rady podle Rakušana neznamená, že dosavadní organizace musejí zaniknout. Připomněl, že v případě Orlova jde jen o organizační složku ekologického centra a druhá společnost teprve vznikala a řešila své stanovy. „Rozhodně to neznamená, že by někdo byl krácen na nějakých svých právech a že by zanikal," dodal Rakušan.
Destinační společnosti vznikají po celé zemi a rozvíjejí je obce spolu s podnikateli a organizacemi zabývajícími se cestovním ruchem. Hlavními přínosy jsou vytvoření jednotné koncepce pro celý region, jednodušší přístup k financování rozvoje turistiky, vytvoření značky regionu a spojení subjektů, které mají zájem o spolupráci.