„Aktuálně, kdy je na opravy státních i krajských silnic přepraveno výrazné množství peněz, je nanejvýš důležité zajistit společný postup, koordinaci a především komunikaci doslova na každé zahajovací opravě," řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Pracuje se jak na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích první třídy, které patří do odpovědnosti ŘSD, tak na silnicích nižších tříd, které má ve správě Středočeský kraj.

ŘSD i vedení Středočeského kraje se shodují na prioritních stavbách, které je ve středních Čechách potřeba vybudovat. „Považujeme za nezbytné urychlení investorské přípravy a realizace všech nedokončených staveb Silničního okruhu kolem Prahy, dálnice D3, rychlostních silnic R6 a R7 ve Středočeském kraji včetně vybudování souvisejících přeložek silnic druhé a třetí třídy," vysvětlil hejtman kraje Miloš Petera.

Prioritou je pro kraj také výstavba obchvatu Kralup nad Vltavou a propojení silnic R7 a D8, které budou připravovat přímo krajští zástupci. Důležité je také zintenzivnění oprav a modernizace silnic druhé a třetí třídy.

Vzájemná spolupráce

Obě strany se dohodly na vzájemné koordinaci připravovaných a realizovaných staveb a na prohloubení vzájemné spolupráce v podobě odborné technické pomoci, konzultací či při zajišťování potřebných finančních prostředků na zajištění oprav a údržby.

Za nejdůležitější úsek považuje hejtman Petera Silniční okruh z D1 na D11. Aktuálně probíhá zkapacitnění trasy z Horních Počernic do Běchovic ve fázi územního řízení, které je v souladu s územním rozvojem Prahy.

„Ministerstvo dopravy na to velmi spěchá, je to i pro ně priorita," předpokládal Petera, který si myslí, že za dva roky by se už mohlo začít stavět. Na dostavbu R6 je už podepsané memorandum. Při stavbě se nejdříve začne obchvatem Řevničova.

Propojení severu

Problémy vznikly také u propojky z R7 na D8, protože u Tuchoměřic byla podána žaloba na neplatnost územního plánu. Vedení Středočeského kraje proto upraví plánované napojení obchvatu Kralup nad Vltavou, takže Tuchoměřičtí žalobu stáhnou.

Podle nové dohody kraj upraví současné napojení silnice vedoucí od Tuchoměřic směrem k benzinové čerpací stanici u Středokluk. Pokud projekt projde vládou, mohla by stavba začít na dvě etapy.

Včetně mostů a obchvatu Kralup by se cena vyšplhala na čtyři až čtyři a půl miliardy korun. Celé propojení by mělo být hotové za zhruba pět až osm let.