V roce 2012 se vytvořila 
v pomyslné pokladně sdružení finanční rezerva 17 milionů korun. Zastupitelé Lysé tehdy prosadili, že se v roce následujícím zaplatí jen symbolická cena pět korun za člověka, takže v roce 2013 se značně snížily náklady obcí na dopravní obslužnost. Jenomže podle Milana Pavlíka, starosty Městce Králové, města, které na svá bedra převzalo celou organizaci a s ní i financování, to byla chyba.

„Rezerva se rozpustila a v roce 2014 už vznikl dluh. Každý rok odhadujeme, jaký příspěvek bude stačit a během období to vyhodnocujeme. Tentokrát jsme spočítali, že je potřeba doplatit za každého občana 40 korun," uvedl Pavlík, který také se zástupci ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) a dopravcem, kterým je ČSAP Nymburk, navrhl pro rok 2015 částku 200 korun na jednoho občana. Veškeré nedoplatky jdou totiž na bedra Městce Králové, a to se samozřejmě Městeckým hrubě nelíbí.

A opět to jsou zastupitelé Lysé nad Labem, kterým se systém nezamlouvá. Někteří 
z nich si stěžují, že peníze, které do systému vkládají, nejsou skutečné náklady toho, co lidé „spotřebují" svými cestami autobusy a vlaky. Milan Pavlík ovšem oponuje, protože podle něj má dopravní obslužnost širší kontext. „Uvědomme si, že nám lidé z okolních vesnic jezdí do škol, do obchodů, kde nechávají peníze," snažil se vysvětlit zastupitelům Lysé.

Starosta už nevěří

Podle lyského starosty Jiřího Havelky bylo také některým městům, mezi nimi i Lysé, slibováno, že dojde 
k celkové integraci dopravy tak, aby lidé nemuseli číhat 
s kartou, který autobus je zaintegrovaný a který není. „Chtěli jsme plnou integraci ROPIDu. A bylo nám to slibováno. A nakonec jsem se dozvěděl, že k integraci došlo například v Neratovicích a u nás opět ne. Už tomu nevěřím," řekl Havelka.

Po dlouhé diskuzi nakonec
i lyští zastupitelé schválili jak doplatek za rok 2014, tak dvě stě korun za osobu v letošním roce. Milan Pavlík vyslovil naději, že se v příštím roce obce sdružení dostanou s platbou do solidárního systému opět na původní částku 150 korun za osobu.

Neustálým dohadům by mělo nakonec přispět i založení nového organizátora středočeské dopravy, kterým by měla být akciová společnost. Tu má založit společně Hlavní město Praha a Středočeský kraj. Podle slov vedoucího oddělení příměstské dopravy ROPID Luďka Kudláčka do konce tohoto roku. Společnost by měla urychlit celkovou integraci středočeské veřejné dopravy.