„Spousta lidí proto už nejde ke svému praktickému lékaři, ale rovnou na internu," popsal Petr Hostek jeden z důvodů extrémní „návštěvnosti" interní ambulance. Další příčinou takového stavu je ale například i to, že pacienty v čekárně předbíhají naléhavější případy, lidé, které přiveze sanita nebo zřízenci z jiných oddělení.

„Jsou ale i takoví koumáci, kteří si zavolají rychlou sanitu záchranky, aby nemuseli čtyři hodiny sedět v čekárně," tvrdí šéf nemocnice. „Nakonec se ukáže, že se jedná o banální záležitost. Záchranáři si ale nedovolí něco podcenit, dát pacientovi medikaci a nechat ho doma. Na interně se pak zjistí, že se jedná o angínu," vypráví Hostek opakující se příběh z oddělení, jehož lůžková část se kvůli nedostatku  personálu před nedávnem ztenčila o patnáct lůžek.

Ani to ale k vylepšení stavu celé interny zatím nepomohlo. „Protože je počet úkonů, které jsou na interně realizovány, stále stejný. Tohle je ale stejné, jako na všech internách nemocnic obdobného typu," připomněl ředitel.

Vstupní vyšetření se rozmělní

I přes shora popisovanou personální situaci hodlá vedení nemocnice otevřít na interně ještě jednu ambulanci. „Vstupní vyšetření se tím rozmělní a předpokládám, že ubydou stížnosti na neúměrnou čekací dobu, z které pramení také agresivita pacientů a následně i podrážděnost personálu," slibuje si Hostek. 

Novou interní ambulanci hodlá otevřít už v červnu. „Kromě toho chceme už brzy vybudovat také centrální příjem pacientů, který by měl jejich prvotní nával soustředit do jednoho místa. Rychlému „obsloužení" pacienta tam pomůže recepční, což bude vysokoškolsky vzdělaná a zkušená zdravotní sestra schopná nasměrovat pacienta na to oddělení, kam patří," sdělil Petr Hostek své vize.

Právě od toho si ředitel také slibuje, že pacienti budou rozmělněni do více oddělení a nebudou už muset na interně čekat tak dlouho. Ale čekat budou přesto dál. Na centrálním příjmu. 

Chaos se řeší improvizovaně

„To je ale běžné v kterékoliv nemocnici. V současnosti tohle centrální místo příjmu pacientů nemáme a sanity s nimi proto jezdí po celé nemocnici a tenhle chaos řeší improvizovaně. Nově přijdou pacienti na jedno místo, které bude vybavené i ambulancí, zákrokovým sálem a deseti lůžky. A z vyšetření se právě tam budou pacienti zase vracet zpátky," sdělil šéf benešovské nemocnice.

„Díky tomu se už bude vědět, že pan Novák je v nemocnici od rána, že musí dostat napít a najíst. Pan Novák se už nebude po nemocnici potulovat tak dlouho, až se večer zjistí, že je dehydratovaný a hladový. I na tohle máme spoustu stížností," přiznala ředitel nemocnice Petr Hostek. „Budeme-li mít centrální příjmové místo, věřím tomu, že spousta stížností odpadne," dodal šéf nemocnice.

Ke zlepšení atmosféry v čekárnách má Nemocnice Rudolfa a Stefanie pro své zaměstnance také školící programy. Ty by personálu měly pomáhat v přípravě na zvládání psychické zátěže vyplývající z každodenních situací v čekárnách.

Čtěte také: Dětské oddělení benešovské nemocnice stojí na rozcestí