VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stát by měl financovat dostavbu metra, shodlo se osm lídrů v předvolební debatě

/VIDEO/ Devítka pražských lídrů dnes od 14 do 16 hodin diskutovala v předvolební debatě Deníku. Do hotelu Ramada na Terminálu 3 Václava Havla, kde se argumentační klání odehrávalo, politici přicestovali z nádraží Veleslavín městskou hromadnou dopravou. V diskuzi se vyjádřili k dostavě okruhů, financování metra či železnici na letiště, ale také ke sdílené ekonomice.

13.10.2017 1 AKTUALIZOVÁNO 13.10.2017
SDÍLEJ:

Debata Pražského deníku, která začala na autobusové stanici na Veleslavíně a pokračovala na Terminálu 3 v hotelu Ramada 13. října v Praze.Foto: Deník / Divíšek Martin

Debata začala a skládala se ze tří bloků. Jako první se diskutovalo o dopravě, dále následuje téma sdílená ekonomika a nakonec téma můj program pro Prahu. Prvním tématem byla doprava, kde politici diskutovali o financování staveb, které se v Praze chystají. Nevyhnuli se ani otázce wifi na Petříně či Pražskému okruhu. Jako druhé téma se probíraly otázky sdílené ekonomiky. Zde se hovořilo především o službách Uber či Airbnb. Posledním tématem bylo představení programu pro Prahu. 

Jaká bude doprava v Praze

Prvním okruhem byla doprava. Lídři odpověděli na pět otázek. Je nutné, aby v lánové dráze na Petřín a v jejím okolí byla od příštího roku instalována wifi, za kterou magistrát zaplatí 2,3 milionu korun? Všichni byli proti. Politici se shodli, že wifi v lanovce na Petřín za 2,3 milionu korun je drahé. „Za tyto peníze bych to nechtěla,“ řekla Lucia Zachariášová (Zelení). Starostka Prahy 2 by dala maximálně 250 tisíc korun.

Dopravní podnik zaplatí 12 milionů korun za instalaci wi-fi v šesti stanicích metra. V tunelu však volat nepůjde. Je to účelná investice? Pouze náměstek primátorky Petr Dolínek byl pro, Jakub Michálek se zdržel. Ostatní byli proti. Souhlasíte s tím, že Praha chce zakázat vjezd autům nesplňujících normu EURO3 (rok výroby 2001 a méně u diselu, rok 1993 u benzínu) do centra? Všichni byli pro, kromě Marty Semelové (KSČM), která váhala.

Financování metra i železnice na letiště

Měla by Praha i nadále držet sníženou cenu ročního jízdného MHD za 3650 Kč? Všichni byli pro. Podpořili byste myšlenku, aby Magistrála v úseku od Hlavního nádraží zahloubila do země? Všichni se shodli a byli pro. Politici se shodli i v otázce zahloubení magistrály. Podle Václava Novotného je důležité dostavět Pražský okruh a až potom zahloubit magistrálu.  Osm lídrů se shodlo na tom, že by měl stát financovat dostavbu metra. Proti byl Jakub Michálek. 

Měla by vzniknout železnice na letiště a měl by ji stát financovat? „Propojení s letištěm není klíčové. Pro Prahu je daleko klíčovější propojení Praha Kladno. My chceme metro A prodloužit z Motola ne letiště, Zelení ale blokují dohodu s ministerstvem dopravy,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Prodloužení metra A na letiště by bylo zbytečně drahé, myslí si Lucia Zachariášová (Zelení). „Navíc by nejezdilo 24 hodin denně. My chceme trať na letiště, která by vedla z centra a vznikla by rekonstrukcí trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště,“ uvedla Zachariášová. Lidovecký lídr Daniel Herman se inspiruje Německem a Rakouskem. „Chtěli bychom jít německou cestou, tedy formou S-Bahn. Stát by na takové stavbě měl participovat,“ řekl ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL). Lídr hnutí ANO Martin Stropnický je rozhodně pro povrchovou dopravu. „Na letiště by měla vést železnice,“ míní.

Lžou Zelení často a rádi? Je ČSSD ve vleku lidovců? Téma vnitřního okruhu rozpoutalo nevybíravou hádku, podívejte se:

Jak jsou na tom lídři s Uberem? 

Druhým tématem byla sdílená ekonomika. Kromě Michala Moroze a Jakuba Michálka nikdo z lídru nevyužil službu UBER. Všichni se nicméně shodli, že by taxikáři neměli mít tak přísné zkoušky, např. v oblasti místopisu. Dále se také shodli na tom, že údaje z mobilních telefonů by měly být postaveny na stejnou úroveň jako údaje z plombovaných taxametrů. 

Debatovalo se už druhou hodinu. Diskusi však museli opustit Martin Stropnický a náměstěk primátorky Dolínek, který měl domluvenou schůzku. Diskuse se pak točila kolem tématu Můj program pro Prahu. 

SLEDOVALI JSME ONLINE: 

Autor: Marcel Mihalik, Pavel Lopušník

13.10.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
3

Psí louka jako prevence hádek a přestupků? Funguje to jen někde

Pražský okruh. Ilustrační foto.
24

Úsek Pražského okruhu získal kladné stanovisko EIA

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír Říha bral zhruba deset let plat na základě neplatné pracovní smlouvy. Vyplývá to z dnešního verdiktu soudu, uvedl server iDnes.cz. Obvodní soud pro Prahu 9 rozhodoval o žalobě, kterou se Říha domáhal doplacení části platu po odvolání z funkce. Podle soudu ale byla Říhova smlouva neplatná, protože byl zároveň v čele představenstva firmy.

DOTYK.CZ

Dojetí z Prahy: Apple natočil světovou vánoční reklamu v české metropoli

/VIDEO/ Mezinárodní firmy proslulé dojemnými vánočními spoty nezůstaly ani letos nic dlužny své pověsti a snaží se získat zákazníky na minipříběhy plné emocí. Letos se k nim přidal i Apple, který navíc svou světovou vánoční reklamu natočil v Praze. 

Ve Strašnicích se koná poslední rozloučení s Wabim Daňkem

/VIDEO/ Ve velké obřadní síni v pražských Strašnicích se dnes koná poslední rozloučení s písničkářem Wabim Daňkem, který zemřel 16. listopadu ve věku 70 let. Daněk bojoval se zdravotními problémy už delší dobu, v létě kvůli zhoršujícímu se zdravotnímu stavu, musel zrušit své koncerty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT