Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stát by měl financovat dostavbu metra, shodlo se osm lídrů v předvolební debatě

/VIDEO/ Devítka pražských lídrů dnes od 14 do 16 hodin diskutovala v předvolební debatě Deníku. Do hotelu Ramada na Terminálu 3 Václava Havla, kde se argumentační klání odehrávalo, politici přicestovali z nádraží Veleslavín městskou hromadnou dopravou. V diskuzi se vyjádřili k dostavě okruhů, financování metra či železnici na letiště, ale také ke sdílené ekonomice.

13.10.2017 1 AKTUALIZOVÁNO 13.10.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Debata Pražského deníku, která začala na autobusové stanici na Veleslavíně a pokračovala na Terminálu 3 v hotelu Ramada 13. října v Praze.Foto: Deník / Divíšek Martin

Debata začala a skládala se ze tří bloků. Jako první se diskutovalo o dopravě, dále následuje téma sdílená ekonomika a nakonec téma můj program pro Prahu. Prvním tématem byla doprava, kde politici diskutovali o financování staveb, které se v Praze chystají. Nevyhnuli se ani otázce wifi na Petříně či Pražskému okruhu. Jako druhé téma se probíraly otázky sdílené ekonomiky. Zde se hovořilo především o službách Uber či Airbnb. Posledním tématem bylo představení programu pro Prahu. 

Jaká bude doprava v Praze

Prvním okruhem byla doprava. Lídři odpověděli na pět otázek. Je nutné, aby v lánové dráze na Petřín a v jejím okolí byla od příštího roku instalována wifi, za kterou magistrát zaplatí 2,3 milionu korun? Všichni byli proti. Politici se shodli, že wifi v lanovce na Petřín za 2,3 milionu korun je drahé. „Za tyto peníze bych to nechtěla,“ řekla Lucia Zachariášová (Zelení). Starostka Prahy 2 by dala maximálně 250 tisíc korun.

Dopravní podnik zaplatí 12 milionů korun za instalaci wi-fi v šesti stanicích metra. V tunelu však volat nepůjde. Je to účelná investice? Pouze náměstek primátorky Petr Dolínek byl pro, Jakub Michálek se zdržel. Ostatní byli proti. Souhlasíte s tím, že Praha chce zakázat vjezd autům nesplňujících normu EURO3 (rok výroby 2001 a méně u diselu, rok 1993 u benzínu) do centra? Všichni byli pro, kromě Marty Semelové (KSČM), která váhala.

Financování metra i železnice na letiště

Měla by Praha i nadále držet sníženou cenu ročního jízdného MHD za 3650 Kč? Všichni byli pro. Podpořili byste myšlenku, aby Magistrála v úseku od Hlavního nádraží zahloubila do země? Všichni se shodli a byli pro. Politici se shodli i v otázce zahloubení magistrály. Podle Václava Novotného je důležité dostavět Pražský okruh a až potom zahloubit magistrálu.  Osm lídrů se shodlo na tom, že by měl stát financovat dostavbu metra. Proti byl Jakub Michálek. 

Měla by vzniknout železnice na letiště a měl by ji stát financovat? „Propojení s letištěm není klíčové. Pro Prahu je daleko klíčovější propojení Praha Kladno. My chceme metro A prodloužit z Motola ne letiště, Zelení ale blokují dohodu s ministerstvem dopravy,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Prodloužení metra A na letiště by bylo zbytečně drahé, myslí si Lucia Zachariášová (Zelení). „Navíc by nejezdilo 24 hodin denně. My chceme trať na letiště, která by vedla z centra a vznikla by rekonstrukcí trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště,“ uvedla Zachariášová. Lidovecký lídr Daniel Herman se inspiruje Německem a Rakouskem. „Chtěli bychom jít německou cestou, tedy formou S-Bahn. Stát by na takové stavbě měl participovat,“ řekl ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL). Lídr hnutí ANO Martin Stropnický je rozhodně pro povrchovou dopravu. „Na letiště by měla vést železnice,“ míní.

Lžou Zelení často a rádi? Je ČSSD ve vleku lidovců? Téma vnitřního okruhu rozpoutalo nevybíravou hádku, podívejte se:

Jak jsou na tom lídři s Uberem? 

Druhým tématem byla sdílená ekonomika. Kromě Michala Moroze a Jakuba Michálka nikdo z lídru nevyužil službu UBER. Všichni se nicméně shodli, že by taxikáři neměli mít tak přísné zkoušky, např. v oblasti místopisu. Dále se také shodli na tom, že údaje z mobilních telefonů by měly být postaveny na stejnou úroveň jako údaje z plombovaných taxametrů. 

Debatovalo se už druhou hodinu. Diskusi však museli opustit Martin Stropnický a náměstěk primátorky Dolínek, který měl domluvenou schůzku. Diskuse se pak točila kolem tématu Můj program pro Prahu. 

SLEDOVALI JSME ONLINE: prazsti-lidri-vyrazi-na-volebni-debatu-autobusem-uz-dnes

Autor: Marcel Mihalik, Pavel Lopušník

13.10.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Petr Pravda

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Celkem na úseku dálnice D6 bouralo 42 aut.
AKTUALIZOVÁNO
41

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení