Debata začala a skládala se ze tří bloků. Jako první se diskutovalo o dopravě, dále následuje téma sdílená ekonomika a nakonec téma můj program pro Prahu. Prvním tématem byla doprava, kde politici diskutovali o financování staveb, které se v Praze chystají. Nevyhnuli se ani otázce wifi na Petříně či Pražskému okruhu. Jako druhé téma se probíraly otázky sdílené ekonomiky. Zde se hovořilo především o službách Uber či Airbnb. Posledním tématem bylo představení programu pro Prahu. 

Jaká bude doprava v Praze

Prvním okruhem byla doprava. Lídři odpověděli na pět otázek. Je nutné, aby v lánové dráze na Petřín a v jejím okolí byla od příštího roku instalována wifi, za kterou magistrát zaplatí 2,3 milionu korun? Všichni byli proti. Politici se shodli, že wifi v lanovce na Petřín za 2,3 milionu korun je drahé. „Za tyto peníze bych to nechtěla,“ řekla Lucia Zachariášová (Zelení). Starostka Prahy 2 by dala maximálně 250 tisíc korun.

Dopravní podnik zaplatí 12 milionů korun za instalaci wi-fi v šesti stanicích metra. V tunelu však volat nepůjde. Je to účelná investice? Pouze náměstek primátorky Petr Dolínek byl pro, Jakub Michálek se zdržel. Ostatní byli proti. Souhlasíte s tím, že Praha chce zakázat vjezd autům nesplňujících normu EURO3 (rok výroby 2001 a méně u diselu, rok 1993 u benzínu) do centra? Všichni byli pro, kromě Marty Semelové (KSČM), která váhala.

Financování metra i železnice na letiště

Měla by Praha i nadále držet sníženou cenu ročního jízdného MHD za 3650 Kč? Všichni byli pro. Podpořili byste myšlenku, aby Magistrála v úseku od Hlavního nádraží zahloubila do země? Všichni se shodli a byli pro. Politici se shodli i v otázce zahloubení magistrály. Podle Václava Novotného je důležité dostavět Pražský okruh a až potom zahloubit magistrálu.  Osm lídrů se shodlo na tom, že by měl stát financovat dostavbu metra. Proti byl Jakub Michálek. 

Měla by vzniknout železnice na letiště a měl by ji stát financovat? „Propojení s letištěm není klíčové. Pro Prahu je daleko klíčovější propojení Praha Kladno. My chceme metro A prodloužit z Motola ne letiště, Zelení ale blokují dohodu s ministerstvem dopravy,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Prodloužení metra A na letiště by bylo zbytečně drahé, myslí si Lucia Zachariášová (Zelení). „Navíc by nejezdilo 24 hodin denně. My chceme trať na letiště, která by vedla z centra a vznikla by rekonstrukcí trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště,“ uvedla Zachariášová. Lidovecký lídr Daniel Herman se inspiruje Německem a Rakouskem. „Chtěli bychom jít německou cestou, tedy formou S-Bahn. Stát by na takové stavbě měl participovat,“ řekl ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL). Lídr hnutí ANO Martin Stropnický je rozhodně pro povrchovou dopravu. „Na letiště by měla vést železnice,“ míní.

Lžou Zelení často a rádi? Je ČSSD ve vleku lidovců? Téma vnitřního okruhu rozpoutalo nevybíravou hádku, podívejte se:

Jak jsou na tom lídři s Uberem? 

Druhým tématem byla sdílená ekonomika. Kromě Michala Moroze a Jakuba Michálka nikdo z lídru nevyužil službu UBER. Všichni se nicméně shodli, že by taxikáři neměli mít tak přísné zkoušky, např. v oblasti místopisu. Dále se také shodli na tom, že údaje z mobilních telefonů by měly být postaveny na stejnou úroveň jako údaje z plombovaných taxametrů. 

Debatovalo se už druhou hodinu. Diskusi však museli opustit Martin Stropnický a náměstěk primátorky Dolínek, který měl domluvenou schůzku. Diskuse se pak točila kolem tématu Můj program pro Prahu. 

SLEDOVALI JSME ONLINE: 

Online reportáž

Online: Pražští lídři debatovali v hotelu Ramada

Celá on-line reportáž ZDE