Podnik před šesti lety obnovil Klub historických vozidel Slaný. První Slánský okruh se uskutečnil v roce 1952. Závody se pak ještě konaly v letech 1953 a 1954.

„Po registraci vyrazí posádka ven ze Slaného a čeká je trasa, na které ji několik stanovišť, kde plní vědomostní úkoly. Ty se točí okolo aut. Například jim na deset vteřin ukáží desku, na níž jsou připevněné různé věci, třeba svíčky od auta, šroubovák nebo pojistka. Pak ji otočí a soutěžící jich musí vyjmenovat co nejvíce," vysvětlil Martin Nič z Klubu historických vozidel Slaný.

Na zhruba padesátikilometrové trase je takových úkolů pět. Závodníci museli v libovolném pořadí zavítat do Smečna, Tuřan, Třebíze, Jedomělic a Klobuk. „Vybíráme si obce především podle toho, jak mají velkou náves. Potřebujeme hodně prostoru," usmál se Martin Nič.

Nejstarším vozem Slánského okruhu byl Ford T z roku 1923, kterým přijel Václav Dytrych z Tuchlovic. Na startu stanuli lidé z celé České republiky. „Viděl jsem účastníky z Karlových Varů, Plzně, Mostu i Turnova.Samozřejmě přijeli také lidé z Kladna," dodal Martin Nič.

Pohodová jízda

Mezi stovkami závodníků byl také Milan Šula ze Slaného se svým vozem Chevrolet Corvette z roku 1971. „Je to můj koníček. Tento vůz mi známí přivezli ze zahraničí. Nebyl zas tak drahý. Stál 7500 dolarů," představil jeden kousek ze své sbírky.

Závod shrnul dvěma slovy: pohodová jízda. „Je to taková sranda akce. Jako soutěžící jsem se Slánského okruhu zúčastnil vůbec poprvé. Vždy jsem se přijel jen podívat. Dneska jsme si s manželkou řekli, že je pěkné počasí, tak proč bychom nejeli," uzavřel Milan Šula.

Speciálně na Slánský okruh přijal pozvání Společnosti patriotů Slaného Albrecht Heimberg z německého Pegnitz, což je partnerské město Slaného. „Jsou tu velice krásná auta, ale důležitější je setkávání a partnerství mezi městy. Nejvíce se mi ve Slaném líbí pohostinství od milých lidí," řekl Albrecht Heimberg