Stačí vyplnit jednoduchý formulář, který lze vytisknout například z webových stránek PVK, a zaslat jej této společnosti. Když dojde k havárii, vyzvou vodárny přes SMS zprávu zaregistrované uživatele v dotčené lokalitě, aby se ozvali do jedné hodiny na uvedené telefonní číslo, pokud mají o donášku vody zájem. Pracovníci vodáren či Českého červeného kříže pak sáčky s vodou přinesou až do bytu.

„Dlouhodobě usilujeme o maximální bezbariérovost v naší městské části. Projekt PVK, do něhož jsme se nově zapojili, vnímám jako další pozitivní krok v této oblasti,“ pronesl starosta Prahy 14 Radek Vondra.

PVK jednají s dalšími radnicemi

Voda se plní do sáčků přímo v úpravně vody v Káraném. Balení je podobné pytlíkům s mlékem, které se dříve prodávaly, jen je dvoulitrové. „Ve zkušebním provozu balicí linky jsme odzkoušeli několik druhů fólií i různé velikosti sáčků. Na základě průzkumu mezi uživateli jsme se rozhodli balit vodu do dvoulitrových plastových vaků,“ vysvětlil před časem mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

Kvalitu vody kontroluje laboratoř

Všechny sáčky jsou označeny dobou trvanlivosti, která je v současnosti asi dva měsíce, a kvalitu vody průběžně kontroluje laboratoř.

Pilotní projekt odstartoval už před dvěma lety v Praze 6. Z 22 velkých městských částí se doposud zapojila necelá třetina. „Jednáme s dalšími městskými částmi a věříme, že v letošním roce se portfolio členů výrazně rozroste,“ podotkl Mrázek.

Kontejnery s balenou vodou umístily PVK v minu-losti během plánované odstávky před Dům sociálních služeb v Uhříněvsi, jehož klienti to velmi ocenili. Osvědčily se také při havárii na Hradčanech poblíž Nového Světa. Do úzkých uliček se totiž cisterny velmi těžko dostávaly.

Vše o vodě v SMS Pomocí služby SMS-INFO se zákazníci dozvědí podstatné informace o kvalitě pitné vody, jejím znečištění, odstávkách, haváriích a podobně. Služba je zdarma a v loňském roce si ji objednaly tři tisíce nových klientů. Celkem tak SMS zprávy odebírá skoro 32 tisíc lidí.

Při registraci svého telefonního čísla si mohou sami zvolit, zda chtějí dostávat informace z celé Prahy, případně si vyberou konkrétní lokalitu nebo ulici. Registrace je jednoduchá a lze ji provést několika způsoby: Přes webovou stránku PVK, zákaznické linky 601 274 274 a 840 111 112 či v Zákaznickém centru na adrese Dykova 3, Praha 10.

Další možností je zaslat SMS zprávu s textem VEOLIA na číslo 720 001 112, kdy bude operátor klienta kontaktovat a provede s ním rychlou registraci služby SMS-INFO.