Středočeský hejtman Josef Řihák vysvětlil, že krajský soud v Praze nezrušil jen koridor dálnice D3 kvůli údajně „nedostatečnému vyhodnocení kumulativních a synergických vlivů a vlivů na zdraví obyvatel", ale ze stejného důvodu zamítl i vymezení plochy pro rozvoj letiště v Praze Ruzyni. Mluvčí krajského soudu Zuzana Steinerová popsala: „Podle krajského soudu Zásady územního rozvoje Středočeského kraje neobsahují to, co by podle přílohy ke stavebnímu zákonu měly obsahovat."

Hejtmanství s tím nesouhlasí. Výstavbu nové ranveje podporuje, protože současná kapacita přistávacích drah podle něj není dostatečná. „Jsme přesvědčeni, že Zásady územního rozvoje Středočeského kraje byly zpracovány v souladu se správními předpisy," uvedl hejtman.

Samotná výstavba paralelní ranveje ale nemusí být podle dostupných informací ohrožena, protože nejde o akci plánovanou v bezprostřední budoucnosti. Podle dřívějších zpráv by nová dráha mohla být zprovozněna v roce 2018 nebo 2019. Pokud by Nejvyšší správní soud kasační stížnosti nevyhověl, kraj by teoreticky měl čas na přepracování dokumentace.

Letiště Václava Havla v Praze Ruzyni má k dispozici v současné době pro starty a přistávání letadel dvě plochy. Hlavní dráha je vedena východozápadním směrem.

Letecký provoz nejvíce vnímají obyvatelé obcí Horoměřice a Jeneč, nad jejichž území vede hlavní koridor. Záložní dráha je vedena přibližně v severojižním směru a letecký provoz na ní je veden nad hustě obydlenými pražskými čtvrtěmi Stodůlky, Řepy a Motol. Třetí přistávací a startovací dráha by měla kopírovat hlavní dráhu a měla by vést v jejím těsném sousedství.

Mluvčí ruzyňského letiště Eva Krejčí uvedla, že letiště není účastníkem řízení, situaci ale sleduje. „Projekt paralelní dráhy pokračuje podle harmonogramu, v současné době připravujeme dokumentaci potřebnou pro územní rozhodnutí," poznamenala mluvčí.