„Dnes byl tento interaktivní den pro rodiče a děti připraven na naší základní škole celkem ve třech třídách, příští týden pak proběhne ještě v jedné. Letos jsme totiž otevřeli celkem čtyři první třídy," říká třídní učitelka I. C Olga Seifertová.

Rodiče se ve třídě sešli krátce před osmou hodinou a čekali na děti, až se v šatně převléknou, protože do nich z bezpečnostních důvodů nemají přístup. Vyučování začalo ve velmi přátelské atmosféře, kdy si děti společně s paní učitelkou sedly do kruhu na zem, chytly se za ruce a navzájem si popřály dobrý den.

Přátelský kruh

Na koberci v kruhu ostatně během vyučování usedly ještě několikrát. Hodina je tak pro ně mnohem pestřejší a zábavnější, než kdyby musely sedět jen v lavicích. „V kruhu takhle sedáváme často, máme bližší kontakt a děti se tak cítí lépe a zároveň to vytváří přátelskou, až domácí atmosféru," prozrazuje učitelka.

Během ukázkové hodiny děti rodičům předváděly všechno, co už umí, nebo co se učí. Z čítanky četly, některé už zvládají přečíst celá slova bez slabikování, v matematice se učily sčítat a odčítat pomocí číselné osy namalované na tabuli.

Vyučovací hodina je však kromě získávání nových poznatků hodně založena na hře a na dětech je vidět, že je to nesmírně baví a v tu chvíli ani nemají pocit, že se vlastně učí.

Běžecký diktát

Asi nejzajímavější byl takzvaný běžecký diktát. Děti dostaly speciální tabulky a fixy na psaní, poté učitelka otevřela dveře na chodbu, kam se děti doslova vyřítily hledat obrázky slov, jejichž názvy se pak snažily napsat na tabulku ve správném tvaru.

Nikomu nevadilo, že slovo jahody bylo v mnoha případech napsáno na konci s měkkým i. Radost z učení, soutěžení se spolužáky a touha poznávat nové jednoznačně vítězily.