Chodci, zejména ti méně pohybliví, ale i maminky s kočárky a zejména uživatelé invalidních vozíků si je pochvalují. Srovnání výšky bezpečného přechodu s výškou navazujících chodníků jim odstranilo překážku v chůzi.

„Jdi fotit k železářství, tam je vyšší. Škrtl jsem si zadkem o hranu a málem urval výfuk," volal z okénka řidič linkového autobusu, jenž houpavě zdolával zvýšený přechod před votickou základní školou.

Skutečně. Nájezd nového zvýšeného přechodu je ze směru od kruhového objezdu o minimálně půl metru kratší, než sjezd k náměstí. A tím i strmější. O tom, že autobus nebyl jediným vozidlem, které zavadilo spodkem o hranu, svědčí řada vrypů do nedávno položeného asfaltu.

Výška i sklon nájezdu splňují technické parametry

Na zvýšený přechod upozorňuje řidiče dopravní značka a další nařizuje maximální rychlost 20 km/h. „Kdo jede jak má, tak si spodkem neškrtne," konstatoval místostarosta Votic Tomáš Válek s tím, že výška i sklon nájezdu splňují technické parametry.

Bezpečný zvýšený přechod je vybudovaný podle norem, i když je nájezd o více než půl metru kratší, než sjezd. Jeho prodloužení bránila vpust dešťové kanalizace odvádějící z vozovky vodu.

„Dopravní inženýr při povolení zkušebního provozu uvedl, že se hrana snižovat nemusí. Kdo má auto se zachovanou světlostí podle evropským norem a dodrží rychlost, spodkem si neškrtne. Řidiči jedoucí rychleji nebo se sníženou výškou podvozku si škrtnou a pojedou příště pomaleji," dodal Tomáš Válek.