O verdiktu radních informoval kraj v tiskové zprávě. Radní pro dopravu Petr Borecký (STAN) dostal za úkol projednat záměr s představiteli obcí. Proti rušení provozu již vznikla petice.

„Železniční tratě vznikly na přelomu 19. a 20. století, dnes je ale doba jiná. Autobus vyjde objednatele veřejné přepravy levněji, na rozdíl od vlaku sveze lidi rychleji a může zajet až do centra obce,“ říká radní pro veřejnou mobilitu Petr Borecký (STAN), který analýzu málo využívaných lokálních tratí radním předložil.

Řidič autobusu. Ilustrační foto.
Integrovaná doprava zdražuje nejen jízdné, ale i pokuty pro cestující

Podle Boreckého kraj platí za kilometr jízdy vlaku na lokálkách 95 až 135 korun, zatímco za autobus 40 až 50 korun. Podle něj navíc se zaváděním ETCS a obměně vozového parku ještě u železnice náklady porostou. „Takže autobus bude dvakrát levnější a někde by bylo dokonce levnější cestování vozit cestující taxíkem,“ dodal. Podle něho rozhodli o způsobu dopravy cestující svým nezájmem o tento druh dopravy.

Kraj již dříve uvedl, že vybíral tratě především podle počtu cestujících a ruší ty nejméně vytížené.

Redukce spojů a úspory

Redukce vlakových spojů a úspory ve Středočeském kraji.Zdroj: archiv Deníku