Jak mluvčí správy silnic Petra Kučerová, tak zástupci krajského úřadu ve středu zdůraznili, že nemají ponětí, oč se policisté zajímají. Na to, že k důvodu zásahu nejsou dostupné žádné oficiální informace, ve středu upozornili i na twitteru. „Nicméně věříme orgánům činným v trestním řízení, že vyšetří jakékoliv podezření důsledně,“ sdělili. Jako pravděpodobné se jeví, že přítomnost kriminalistů v Říčanech mohla mít nějakou souvislost se zásahem NCOZ v Praze v rámci akce s krycím názvem Dozimetr s 11 stíhanými lidmi. V ní má jít o korupční ovlivňování zakázek Dopravního podniku hl. m. Prahy. Zřejmě se přitom nemělo jednat jen o nákupy elektronických komponentů či IT služeb, ale třeba i změnu právního nastavení systému vymáhání pokut tak, aby „provize“ plynuly do těch správných kapes.

V rámci čtvrtečního zasedání pražských zastupitelů bylo možné zaslechnout, že s těmito praktikami mělo údajně souviset i účelové dosazování poslušných lidí na odpovědná místa, aby byla zaručena rozhodnutí příznivá organizované skupině ovlivňující zakázky. V souvislosti s touto kauzou jsou nejčastěji zmiňována jména náměstka primátora Petra Hlubučka (STAN) a zlínského podnikatele Michala Redla.

Ve čtvrtek mluvčí středočeských silničářů Kučerová připojila další údaje. Ne o tom, čeho se zásah policie v Říčanech týkal, ale k tomu, čeho – či přesněji koho se netýkal. Kučerová zdůraznila, že jakékoli problémy se zákonem se nevztahují na ředitele krajské správy a údržby silnic Jana Lichtnegera. „On ani nikdo jiný z naší organizace nebyl obviněn v kauze kolem náměstka pražského primátora Hlubučka, ani v žádné jiné kauze. Naše ředitelství dnes již opět funguje ve standardním režimu – v čele s panem ředitelem,“ uvedla ve čtvrtek.

Kučerová se současně ohradila proti náznakům v některých médiích, že Lichtneger mohl být napojen na stíhanou skupinu lidí či pražský dopravní podnik. Taková spojení Kučerová označila jako spekulace, které „důrazně vyvrací“.

Na post ředitele středočeské správy silnic, která se prostřednictvím zakázek přidělovaným externím firmám stará o 2,4 tisíce kilometrů silnic druhé třídy třídy a 6,2 tisíce kilometrů třídy třetí, Lichtneger nastoupil loni k 1. březnu. Předtím čtyři roky na stejné pozici působil v Karlových Varech. Už před jeho nástupem, za bývalého vedení správy silnic i minulého vedení kraje, se detektivové NCOZ v krajské správě silnic také objevili. Zajímali se tehdy o nastavení procesů fungování organizace a její kontrolní mechanismy i o některé konkrétní veřejné zakázky.