Je nesporné, že předškolní vzdělávání má velký význam pro rozvoj osobnosti dítěte. Mateřské školy jsou dnes správně vnímány jako školy, tedy jako instituce především pedagogické, které pracují dle vlastních školních vzdělávacích programů.

Hlavním záměrem je, aby dítě na konci svého předškolního období získalo věku přiměřenou fyzickou, psychickou i sociální samostatnost a základy k tomu, aby se mohlo aktivně vyrovnávat s přirozenou životní realitou, v níž vyrůstá a bude vyrůstat, a mohlo se dále příznivě rozvíjet a vzdělávat.

Velkým společenským i politickým tématem je ale stále nedostatečná kapacita mateřských škol v některých městech. S problémy se potýká například Jihlava, Brno, situaci museli narychlo řešit v Pardubicích a velmi nepříznivá je situace například v okresech Praha - západ, Praha - východ.

Pomohlo získání finančních prostředků

"Jsem rád, že problém s nabízenou kapacitou mateřských škol se Příbrami netýká, protože jsme ve vedení města věnovali této problematice pozornost a úsilí, podařilo se získat finanční prostředky a kapacitu přizpůsobit situaci," konstatuje příbramský radní Juraj Molnár.

A čísla jeho slova potvrzují. Například ve školním roce 2010/2011 nestačila kapacita míst ve školkách pro 12 dětí, kteří do školky nemohly nastoupit. O rok později byl převis žádostí ještě výraznější, nedostalo se na 126 dětí a stejná situace byla i o rok později.

"Na situaci jsme reagovali vybudováním nové školky v Žežické ulici a rázem můžeme plně uspokojit poptávku, také letos v září nastoupí do školek všechny děti, které splňují zákonné podmínky, takže bude opět nulový převis," popsal situaci dále Molnár.