Hlavním tématem příběhu byla kyberšikana. Děti sledovaly příběh chlapce, kterého dohnaly útoky přes mobilní telefon a sociální sítě až k sebevraždě.

„Nikdy jsem se se šikanou ani kyberšikanou nesetkal," prohlásil jeden z diváků Petr Pešek ze sedmé třídy. Stejně tak jako jeho spolužák Jan Soustružník ale souhlasil s tím, že je dobré vědět, co je a co už není v pořádku.

Aby děti věděly, jak se mají v případech kyberšikany zachovat, vtáhli je herci přímo do děje. Kluci a holky mohli ve druhém podání představení děj zvrátit tak, aby nedošlo k tragédii. Děti se při tom dozvěděly podrobnosti o tom, jak se kyberšikaně bránit nebo komu se mohou svěřit.

Perfektní spolupráce

Hostomičtí školáci herce překvapili. „Perfektně spolupracovali, takhle by mělo naše divadlo vypadat," prohlásil Martin Kohout, představitel Tomáše. Stejný názor měl i Martin Dusbaba, který ztvárnil záporného hrdinu Viktora. „Pokud navážeme kontakt s dětmi, tak je to vždy něco výjimečného," sdělil herec.

Herce do školy pozvali učitelé. Akci pro děti připravili především z preventivních důvodů. „Víme o tom, že k těmto situacím dochází v okolí," prohlásil ředitel hostomické základní školy Eduard Polách.

Jak dále uvedl, dalším preventivním opatřením je i to, že při hodinách informatiky nemohou děti využívat připojení k sociálním sítím. „Děti navíc nesmí mít při hodinách mobilní telefony, o přestávkách to ale neuhlídáme," dodala Aneta Šimonová, která má na starosti metodiku prevence.