Nikomu se nic nestalo – avšak pět vozů vykolejilo, přičemž dvě cisterny se převrátily na bok. Naštěstí jejich plášť vydržel a nedošlo k ekologické havárii spojené s masivním únikem převážených látek. S menším množstvím vyteklé nafty se hasiči vypořádali.

Na místě zasahovali středočeští hasiči ze základen ve Staré Boleslavi, Benátkách nad Jizerou, Neratovic a Mělníka, dorazily jednotky drážních hasičů z pražské Michle, Kralup nad Vltavou i Nymburk a nechyběla ani jednotka dobrovolných hasičů ze Všetat.

Masivní nasazení sil přiblížil Michal Kuzmeniuk, vyšetřovatel požárů mladoboleslavského územního odboru (právě pod něj místo události spadá z hlediska územního členění Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje). „Na místo se dostavili i velitel čety, řídicí důstojník a ředitel územního odboru Mladá Boleslav," doplnil Kuzmeniuk.

Náhradní autobusová doprava

Hasiči se společně s techniky museli postarat o přečerpávání nafty z vykolejených cisteren – vozy se čpavkem vyvázly zcela bez úhony – a odstraňování následků nehody se protáhlo. Provoz na trati byl zastaven nejen během noci, ale uzavřena zůstala i v pondělí. České dráhy zavedly náhradní autobusovou dopravu v úseku mezi Všetaty a Starou Boleslaví. Neprůjezdný zůstal i železniční přejezd v Dřísech.

Hmotná škoda se podle slov Martina Drápala z centrály Drážní inspekce ČR odhaduje na 11,5 milionu korun. „Škoda na vlaku byla vyčíslena na sedm milionů a na trati na čtyři a půl milionu korun," upřesnil Drápal. Prvotní poznatky z šetření na místě události naznačují, že na vině je patrně závada v kolejišti. „Vlak pravděpodobně vykolejil na lomu kolejnice," konstatoval Drápal.