Měření rychlosti na Pražském okruhu.Zdroj: DeníkJde o čtyři úseky Pražského okruhu po dvou při jízdě ve směru od dálnice D5 k D1 i ve směru opačném v délce od 800 metrů po 1,2 kilometru.

Unikátní je to, že čidla měří duálním způsobem: zvlášť pro osobní auta s nejvyšší dovolenou rychlostí 130 kilometrů za hodinu a vozidla nad 3,5 tuny, pro něž platí maximální osmdesátka.

Úsek 511 Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Vizualizace z roku 2010.
Dolní Chabry protestují proti Pražskému okruhu. Starostka vysvětluje důvody

Měřiče, pro které se v uplynulých týdnech budovaly portálové konstrukce, už jsou kompletně dokončené. A ze slov Martina Bučka z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic plyne, že jsou připraveny odesílat podklady pro vyměřování pokut.

Experti osadili portály potřebnými technologiemi a ty již úspěšně prošly zkušebním provozem. „Z technického ani administrativního hlediska nic nebrání užívání systémů v ostrém provozu,“ konstatoval Buček.

Úsek 511 Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Vizualizace z roku 2010.
Kdo je vlastně „panoptikum“? Stavba Pražského okruhu se prodlouží i kvůli ANO

Duální měření je podle jeho slov zprovozněno v rámci celé republiky poprvé. Rozpoznávání kategorií umožňují indukční smyčky umístěné zcela samostatně pro každý měřený jízdní pruh. Možnosti systému jsou ovšem mnohem rozsáhlejší; schopností rozeznat malé auto od velkého výčet zdaleka nekončí.

„Pomocí indukčních smyček lze certifikovaně měřit okamžitou rychlost vozidel a sčítat dopravně-inženýrská data,“ upřesnil Buček, jenž doplnil, že systém je součástí řízení dopravy na dálnici D0 v úseku mezi dálnicemi D5 a D1. „Stane se tak účinným nástrojem pro regulaci plynulosti dopravy v tomto vytíženém úseku.“

Pražský okruh, dálnice D0
Řidiče na Pražském okruhu zpomalí opravy vozovky