Základy začaly vznikat již přede dvěma týdny, a to na dvou místech. Nyní se práce přenesou do jízdního pásu ve směru od dálnice D5 k D1, konkrétně do úseků u Jesenice na Praze-západ a mezi obce Herink a Modletice na Praze-východ. Opět se bude jednat o výstavbu základů pro budoucí portálové konstrukce.

Provoz sveden do provizorních pruhů

Omezení při jízdě po Pražském okruhu směrem k D1 pocítili řidiči už o víkendu. V sobotu byla od šesti hodin ráno kvůli značení svedena doprava do jednoho jízdního pruhu. V neděli se provoz vrátil do dvou pruhů, ovšem provizorních. „Jde o úsek v délce přibližně 500 metrů,“ uvedl Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Pražský okruh v úseku Březiněves – Satalice bude pravděpodobně pod povrchem.
Hřib a spol. chtějí část Pražského okruhu vést tunelem: Dostavba bude rychlejší

Montáž základových patek pro měřiče začne dnes, a to v obou úsecích současně.

Nejprve dojde na demontáž svodidel a na výkopové práce. Následovat bude betonování. Součástí projektu jsou také úprava stávajícího systému odvodnění a instalace nových svodidel.

Zcela hotovo by mělo být do týdne, tedy do pondělí 20. července.

Separátní měření

Na Pražském okruhu se bude pracovat nicméně i v srpnu. Na začátku měsíce se totiž počítá s vlastní instalací poloportálů.

S tím bude spojeno další omezení; podle předběžných předpokladů odstartuje 3. srpna. „O přesné podobě dopravního omezení budeme řidiče včas informovat,“ slibuje Buček.

ŘSD buduje na dálnici konstrukce, které ponesou zařízení pro úsekové měření rychlosti. Jako první v republice zde má být umístěn systém umožňující separátní měření rychlosti osobních aut (s rychlostním limitem 130 km/h) a nákladních vozidel, pro něž platí omezení rychlosti na 80 km/h.

Pražský okruh.
Pražský okruh se rozšíří. ŘSD chystá mezi Barrandovem a D5 šest pruhů