Díky registru smluv je poprvé snadno veřejně zjistitelné, za kolik se pozemky pro novou trať vykupují. V lednu vykoupil dopravní podnik od developerské společnosti Finep pozemky o rozloze 7485 metrů čtverečních za 15,9 milionu korun, loni 5382 metrů čtverečních od fyzických osob za 6,458 milionu korun.

Nejde přitom jen o výkupy: letos se pražský dopravce dohodl s Finepem na pronájmu některých pozemků, které bude potřebovat během stavby. Za každý rok a metr čtvereční zaplatí 120 korun.

close Plánovaná tramvajová spojení info Zdroj: Deník zoom_in

Dopravní podnik zatím podle mluvčí Anety Řehkové vykoupil 28 procent všech potřebných parcel, celkem jich potřebuje přes tři hektary.

„Celková cena bude známa až po vykoupení všech pozemků, a to proto, že dopravní podnik musí postupovat v souladu s platnými zákony, tedy nabídnout výši kupní ceny na základě znaleckého posudku. Představy majitelů pozemků o jejich ceně se velmi různí,“ řekla Řehková. Vzhledem k citlivosti celé záležitosti a v zájmu co nejrychlejšího dokončení výkupů se podle Řehkové dopravní podnik nechce k věci již více vyjadřovat.

Nová trať bude dlouhá 1,5 kilometru, budou na ní tři zastávky a dopravní podnik ji chce začít stavět letos nebo příští rok. Na stavbu má územní rozhodnutí, na část trasy i stavební povolení.

Trať do Slivence je na seznamu více než deseti nových úseků, které by Praha ráda postavila. A také je s přípravami nejdále.

Tramvaje by měly jet i do středních Čech

Výstavbu tramvajových tratí řeší hlavní město a jeho dopravní podnik také se Středočeským krajem. Ten minulý týden potvrdil plány na stavbu nových tratí z metropole do Zdib či Jesenice.

Středočeští radní rozhodli o zahájení investorské přípravy tratí z pražských Kobylis do Zdib, která by se mohla začít stavět už v roce 2022. Na starost ji má mít Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje jako investorská organizace.

Podle rozhodnutí radních by se měla přiblížit i výstavba tratí do Čestlic a Jesenice, kde se připravuje aktualizace zásad územního rozvoje. První z tratí povede z Opatova do Čestlic (variantně z Hájů), do Jesenice by se mělo jezdit přes Vestec z Depa Písnice.

„Chceme usnadnit cestování lidem, kteří těmito směry denně jezdí. Pevně věřím, že se podaří tyto akce ve střednědobém horizontu úspěšně realizovat. Jde o ekologické a kapacitní řešení,“ konstatoval středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl.