Studii proveditelnosti zadá hlavní město externě a bude stát zhruba dva miliony korun. V jejím rámci budou řešeny místní a přechodné úpravy provozu, tedy například místa uzavírek, odklonové trasy, úpravy směrového dopravního značení nebo naváděcí tabule na místní cíle, například odstavná parkoviště. Na jejím základě bude rozhodnuto o finální podobě nařízení pro smogové situace a bude také sloužit jako podklad pro vypořádání připomínek dotčených orgánů.

„Pro případ nepříznivých meteorologických podmínek musí mít Praha připraven funkční a účinný regulační řád. Nechceme ale, aby byla ochromena doprava v půlce republiky, proto musí být pečlivě naplánována organizace opatření, která zabrání chaosu na českých silnicích,“ uvedla radní pro oblast životního prostředí Jana Plamínková.

Uvedená opatření sama o sobě zřejmě nebudou mít podstatný vliv na délku smogových situací, protože se jedná o meteorologický jev nazvaný teplotní inverze.  Pomohou však v hlavním městě snížit množství škodlivin hromadících se pod inverzní vrstvou. Jejich zavedení je plánováno na podzim roku 2018.