Jak nepřímo řekl policejní prezident Tomáš Tuhý, tak ano. Pod kapotou totiž ukrývají benzinové motory s výkonem 132 kW, kromě toho mají pohon všech kol a navíc nechybí automatické převodovky.

Tajností není ani nejmodernější vybavení, které je podle Tomáše Tuhého evropským unikátem. Novinkou jsou zejména moderní integrované majáky.

„Jako prvním v Evropě se nám podařilo prosadit záměr zvláštního výstražného zařízení, které nebude potřeba používat v kombinaci s takzvaným střešním majákem," sdělil policejní prezident. Poznamenal, že je to i z důvodu bezpečnosti. Dopravní policisté totiž až dosud majáky na střechu auta upevňovali až během jízdy, což bylo mnohdy značně rizikové.

Nové technologie

Policejní speciály mají ale i další vylepšení a nové technologie, které evropské policejní sbory ještě nepoužívají. Jde například o nejnovější typ záznamového zařízení pro měření rychlosti, které zvládne měřit rychlost i na komunikaci s více pruhy či dva typy technologicky dokonalých kamer v přední a zadní části vozu.

V policejních octaviích a superbech je také zvláštní technické zařízení, které bude zaznamenávat databázi registračních značek vozidel, porovnávat je s údaji v policejní databázi a zjišťovat, zda se například nejedná o odcizené vozidlo.

Se speciály se podle Tomáše Tuhého budeme moci na komunikacích setkat už po novém roce a dohlížet budou na bezpečnost na silnicích prvních, druhých a třetích tříd. Dálnice od roku 2012 střeží proslulé passaty a suberby, kterých je v současné době kolem čtyř desítek.

Dalších pětatřicet speciálních octavií získají policisté do poloviny příštího roku. „Hodnota všech osmaosmdesáti vozidel je přes 110 tisíc korun. Z toho padesátka octavií a trojice superbů vyšla na 66 milionů. Z toho lze vypočítat, že hodnota jednoho vozidla je zhruba 1,3 milionu včetně technického vybavení," vyčíslil policejní prezident.

Někde ještě mají fabie

Některé bývalé okresní dopravní inspektoráty ještě používají Škody Fabia, které mají první model záznamového zařízení pro měření rychlosti. Jedná se o několik desítek vozů. Podle šéfa dopravní policie Tomáše Lercha měla až dosud každá dopravní policie, až na výjimky, k dispozici jedno neoznačené auto. Ne každé ale mělo výkonný radar nebo další techniku odpovídající současným potřebám.

Na začátku listopadu policisté převzali na stejném místě, tedy před Škoda Muzeem, šedesát čtyři vozidel avšak v „pomalované" verzi. Tyto vozy nabízí například dvaadvacet nápisů, které upozorňují na náledí, kolonu či další problémy a v úložném prostoru pak mají trezor na dlouhé zbraně typizovaný na dvě zbraně typu MP5 a MP7.