„V tento okamžik můžeme mluvit o tom, že je most zajištěný pro případ havárie. Stojí pod ním čtyři masivní podpěry, které by zabránily jeho zřícení v případě, že by konstrukce mostu z předpjatého betonu zkolabovala,“ říká generální ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka. „Zítra ráno se tak otevře tramvajová trať ze Strossmayerova náměstí na Vltavskou i jeden průchod pro pěší pod mostem, aby chodci nemuseli chodit oklikou až na světelnou křižovatku u Heřmanovy ulice,“ dodává.

Tramvaje se zatím nevrátí do zastávek Štvanice a Těšnov. Nemohou totiž odbočit z Vltavské směrem na Hlávkův most, podpěry stojí přímo v kolejišti. Linka číslo 34, která je aktuálně kvůli výluce v Lazarské náhradou za linku číslo 14, tak i nadále pojede od Masarykova nádraží přes Florenc a Karlínské náměstí na Palmovku a dále do Vysočan. Dnes ve večerních hodinách se uskuteční zkušební průjezd tramvaje ve směru Strossmayerovo náměstí – Vltavská.

HolKa a náhradní doprava skončí

Ve středu večer tak skončí letošní provoz přívozu P7, který spojuje Karlín a Pražskou tržnici. „Plavební sezona tohoto přívozu měla skončit už o víkendu, ale mimořádně jsme ho nechali v provozu o pár dní déle, aby bylo lepší spojení k tržnici během tramvajové výluky. Zítra už nebude jezdit ani náhradní autobusová linka číslo 296, kterou mezi Pražskou tržnicí a zastávkami U Průhonu, Dělnická a Tusarova zavedl po dobu přerušení tramvajového provozu dopravní podnik,“ doplnil Martin Šubrt, náměstek ředitele ROPID.

„V tento okamžik je most dočasně zajištěný pro případ havárie, teď začínáme připravovat jeho další provizorní podepření, které postaví vybraný dodavatel během zimy. Současné opatření ochrání provoz pod mostem, auta na most ale stále nemohou. Vrátí se tam až v okamžiku, kdy most zespodu zpevníme silnými ocelovými nosníky.“ uvedla tisková mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.