Jde o sedačky typu Revo nové modelové řady od italské firmy Ruspa S.p.A. Sedačky pro pražské metro byly mírně upraveny s ohledem na prostorové uspořádání vlaku typu M1. Byly nainstalovány ve dvojím provedení: v přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle, v zadní části vozu pak sedadla s madly.

K osazení byl záměrně vybrán třetí vůz jedné ze souprav metra s tím, že ve druhém voze té samé soupravy již od června 2017 Siemens a DPP testují jiný typ laminátových sedaček od firmy MSV Interiéry.

„Nové plastové sedačky jsou nasazeny záměrně v té samé soupravě, ve které už testujeme jiný typ laminátových sedaček, abychom mohli co nejlépe porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu, nutnost oprav atd. Pro veřejnost je samozřejmě také lepší, když mají možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních. V tomto složení je budeme zkoušet minimálně rok,“ upřesňuje Jaroslav Kristen, vedoucí jednotky Správa vozidel Metro.

Generální oprava po 20 letech

DPP zatím nerozhodl, který typ sedaček vybere. Plánuje výměnu sedaček při generální opravě, která je plánována po 20 letech provozu. První generální opravy mají začít už letos v srpnu a budou trvat postupně až pět let. Celkem jde o 53 souprav.

Po generální opravě nastane největší proměna v prostoru pro cestující. Současně s tím se zjednoduší údržba sedadel, protože v případě čalouněných verzí bylo nezbytné sedáky ze skořepiny vyjmout a odeslat výrobci k chemickému čištění nebo k opravě či výměně v případě poškození či opotřebení materiálu.

U nového typu plastových či laminátových sedaček tento proces odpadne, údržbu sedaček to zefektivní, zrychlí a také zlevní.