Vozidla by měla získat zcela nový interiér, nově čalouněná sedadla a záchody s uzavřeným systémem. Vybavené by podle Českých drah měly být LCD displeji pro informování cestujících a zásuvkami pro napájení drobné elektroniky. Změnou by měly projít i dveře, které budou nově ovládané elektronicky a budou za jízdy blokované proti otevření.

Zadní plošina vagónu ve dvou nebo tří vozové patrové soupravě propojené dálkovým ovládáním bude předělaná na řídící vůz se všemi řídícími a kontrolními ovladači, takže strojvedoucí bude v obratových stanicích Čerčany a Praha hl. n. z lokomotivy na stanoviště pouze přecházet bez nutnosti, aby stroj objížděl na druhý konec soupravy, jako dosud. Tím dojde ke zkrácení času pro obraty vlaků.

Ve všedních dnech nahradí zmodernizované patrové vagóny staré pantografy vyrobené v polovině 70. let na pražských příměstských linkách do Kralup nad Vltavou.

Čtěte také: Vlakové nádraží, vřed města. Čeká ho konečně rekonstrukce?