Cílem je, aby lidé nechali svá vozidla ještě před branami metropole a dál pokračovali veřejnou dopravou. Na jednom z míst se již parkovací dům staví.

Celkem kraj prověřoval jedenáct lokalit. Z původního seznamu vypadlo pouze parkoviště v Roztokách.

Dvakrát dražší, než se počítalo

Podle studie lze kvůli omezenému prostoru na řadě míst vybudovat pouze parkovací domy. To znamená i výrazně vyšší náklady na stavbu. Původně kraj počítal s rozpočtem 488 milionů, nově jej zvýšil na 896 milionů korun.

Ilustrační foto.
Vše běží podle plánu. Nové parkovací zóny odkládají jen na „Desítce“

S parkovišti počítá i nové vedení Středočeského kraje. „Vybudujeme cenově zvýhodněná záchytná parkoviště u velkých nádraží i malých zastávek na hlavních tratích ve směru na Prahu nejméně 10 nových P+R a B+R parkovišť do 4 let. U přetížených stávajících parkovišť u nádraží budeme usilovat o zvýšení jejich kapacity,“ stojí v programovém prohlášení.

Budování záchytných stání ve Středočeském kraji je jednou z cest, jak vyřešit přetížení Prahy od individuální automobilové dopravy.

Kde se bude stavět?
Hostivice (parkovací dům)
Zeleneč-Mstětice (parkovací dům)
Tuklaty (parkovací dům)
Čerčany (parkoviště)
Rudná (parkoviště)
Líbeznice (parkoviště)
Brandýs nad Labem-Stará Boleslav (parkovací dům)
Poříčany (parkovací dům)
Světice (parkoviště)
Dubenec (parkoviště)

Parkování. Ilustrační foto.
Magistrát chce vyhnat auta do podzemních garáží. Zvažuje zdražení parkování