Ostrým nesouhlasem, který ho přiměl přímo k ohnivému vyjádření, reagoval i náměstek hejtmanky Martin Kupka, který má na starost oblast silniční infrastruktury.
„Mluvit teď o výběru mýta za vjezd do Prahy je jako škrtnout sirkou ve skladu střelného prachu,“ durdí se. Míní, že dokud nebude dobudován Pražský okruh a nebudou k dispozici potřebná parkoviště P+R, diskutovat o mýtu v centru metropole vůbec nemá smysl.
Chybí potřebná infrastruktura
Výhrady netají ani vůči tomu, že by lidé mířící ze Středočeského kraje do zaměstnání nebo škol v hlavním městě měli platit nový poplatek za vjezd.
Vládci metropole navíc podle dostupných informací koketují s myšlenkou, že pro mimopražské řidiče bude ve dvojnásobné výši než pro rezidenty.
Středočeskýma očima se jeví zavedení mýtných poplatků za situace, kdy schází potřebná dopravní infrastruktura, jako holý nesmysl.
„Společným cílem vedení Prahy i Středočeského kraje musí být urychlení stavby Pražského okruhu ve všech chybějících částech,“ vzkazuje Kupka do metropole. S dodatkem, že jakékoliv další hledání nových variant a alternativ jen řešení problému odsouvá.
Málo záchytných parkovišť
Dostupné informace ukazují, že řidičům by magistrát za každé překročení hranice placené zóny zřejmě chtěl účtovat poplatek v základní sazbě 120 korun plus přirážky podle emisní normy vozidla se spalovacím motorem. Pro místní by pak fungovala sleva.
Středočeská ODS na základě těchto dat propočítala, že by vedení Prahy od Středočechů, kteří každý pracovní den jezdí do Prahy, inkasovalo dva a půl až tři tisíce korun měsíčně od každého. Pokud mají starší auto, nesplňující nejpřísnější emisní normy, měsíční poplatek by mohl činit až pět tisíc korun.
Servítky si nebere středočeský poslanec Jan Skopeček. „Vedení magistrátu se kroutí jako žížaly, když mají přiznat své plány s mýtem v Praze. Takže dost kroucení a nazývejme to pravým jménem: 120 nebo 144 Kč pro mimopražského řidiče za každý průjezd Prahou je skutečné vyhlášení války Středočechům,“ prohlásil.
Jestliže je spočítáno, že do Prahy přijíždí i přes 300 tisíc aut denně, více než tři tisíce míst záchytných parkovišť P+R, která umožňují auto odstavit a pokračovat veřejnou dopravou, se jeví zcela nedostatečných. Sice se nová parkoviště staví, ale stále to bude málo.