Na samostatné zakázce na rekonstrukci letní čekárny se Správa železnic dohodla s městem nad rámec vlastních přestaveb železniční stanice. Průzkum odhalil, že je mimo jiné třeba vyřešit uhnilé základy a ohořelé prvky v podhledu; pod desítkou novějších vrstev se také našla původní barva, což bylo vodítkem pro řešení nátěru. Mimo jiné také došlo na obnovu historických luxfer či původní dlažby.

Na novou budoucnost zatím čeká dlouhodobě nevyužívaný prostor s toaletami v severní části letní čekárny. Měla by tam vzniknout malá kavárna nebo obchod s drobným občerstvením.

V rámci rekonstrukce železniční stanice, která byla zahájena v únoru, mimo jiné prošla přestavbou všechna nástupiště. Byla vyvýšena, aby umožňovala pohodlný nástup do vlaků. Výtahy zajišťují bezbariérový přístup z podchodu. Samotný podchod z roku 1983 prošel modernizací – a také prodělal pozoruhodnou změnu v podobě prodloužení. To zaplatil Středočeský kraj, aby se lidé tímto podchodem mohli dostat z nádraží přímo do areálu Středočeského muzea v Roztokách u Prahy.

Protože sestup k muzeu je na nádraží dobře značený, místní začali žertovat, že se jejich bydliště dočkalo „přestupní stanice metra Muzeum“. S nadsázkou lze také říci, že z Roztok u Prahy (nádraží) do Roztok u Prahy (muzea) se návštěvníci, kteří přijedou vlakem, mohou dostat bez toho, že by museli vstoupit do Roztok (města).

Podchod zdobí graffiti s motivy města a trati Praha–Drážďany, jejichž podobu navrhly děti z místního výtvarného kroužku. O přenesení jejich nápadů na stěny se pak postaralo sdružení Roztoč. Správa železnic dále upozorňuje na rekonstruované toalety, které jsou umístěny v nádražní budově. S tím, že u jejich vstupu je instalovaná automatická pokladna a čtečka QR kódů pro otevření dveří.