U vjezdu na Autobusové nádraží Florenc se po poledni začaly shromažďovat hloučky zvědavců. Ocelový most se přece jen k zemi nesnáší každý den. Do začátku celé akce však vydrželi jen ti nejstatečnější. Ranní nepříznivé počasí trochu zkomplikovalo přípravné práce a tak finální část operace proběhla až krátce před druhou hodinou.

Vjezd do ulice Prvního Pluku ve směru od Křižíkovy byl uzavřen již od čtvrtečního rána, dnes odpoledne se již dělníci snažili nevpouštět aní chodce. Většina z nich uposlechla, část přece jen směrem k sokolovně prošla. Trochu rozruchu vzbudil zjevně opilý muž, který se "hlídačům" nějak prosmýkl a vydal se téměř přímo pod již jeřábem zvednutou konstrukci.

Vše však nakonec dobře dopadlo a a dělníci konstrukci položili na připravené trámy na ploše parkoviště. Tady bude rozřezána a zbytky skončí na šrotišti. "Druhá polovina mostu bude demontována v sobotu v deset hodin dopoledne", potvrdil Pražskému deníku ředitel stavby Jiří Daňhelka. Kromě konstrukcí budou z viaduktu rovněž odbourány opěry. Základy i opěry budou zpevněny injektáží.

Most přes ulici Prvního pluku pochází z roku 1936, spodní stavba je původní z roku 1872. Ocelová konstrukce prošla částečně rekonstrukcí v roce 1996, kdy se zpevnila pod pravou kolejí. "Současný most již nevyhovuje z hlediska technických i provozních parametrů, stejně tak nevyhovující je i hlučnost provozu vlaků po něm. Nová ocelová nosná konstrukce ponese jednu kolej, půjde o příhradový most s dolní mostovkou a parabolickým horním pásem," uvedl mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Marek Iliaš.

Odstraňování mostu a práce kolem něj na čtyři dny zkomplikovaly nejen osobní, ale i městskou hromadnou dopravu. Šest linek autobusů MHD má změněné trasy. Poměrně složitý systém změn si můžete prohlédnout zde.