Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Olbramovic na Benešovsku získal 'zelený' posudek

Olbramovice - Přeložka hlavní silnice Praha - Tábor kolem Olbramovic na Benešovsku, pro niž byla původní projektová dokumentace s návazností na provozované úseky okolo Tožice a Votic připravovaná koncem 80. let minulého století, získala doplněný posudek o vlivu na životní prostředí.

3.1.2017
SDÍLEJ:

Za posledních 10 let se v katastru Olbramovic odehrálo 151 nehod. Některé z tragickými následky.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Jeho znění včetně jedenácti příloh se stanovisky orgánů státní správy a ochrany přírody bylo oficiálně zveřejněné na úřední desce Středočeského kraje v úterý. Předpokládaná doba výstavby od prvního výkopu do kolaudace je 128 týdnů.

Mezinárodní komunikace I/3 (E55) prochází středem Olbramovic a rozděluje je na dvě poloviny. Zhoršuje životní prostředí v obci a zejména v dopravních špičkách vytváří velmi nebezpečné situace pro chodce. Na druhou stranu pěší a zemědělský provoz uvnitř obce narušují plynulost dopravy na silnici a mají za následek časté dopravní nehody.

Výstavba východního obchvatu v délce 3,42 kilometru by měla po dokončení výkupu pozemků a vydání stavebního povolení začít v šesti etapách v druhé polovině letošního roku. Rozhodující zemní práce se odehrají mimo těleso stávající silnice s minimálním vlivem na tranzitní provoz.

V dalších fázích stavby, při budování mimoúrovňové křižovatky na východním okraji Olbramovic, bude omezená jízda vozidel po místních komunikacích k částem obce Semtín (Semtínek) a Městečko.

Největší omezení

Pro motoristy na hlavním tahu nastane největší omezení při páté etapě, která potrvá asi osm týdnů. Vozidla ze směru od Tábora na Prahu budou při napojování původní silnice na obchvat jižně od Olbramovic usměrňovaná dopravním značením po stávající vozovce, opačný směr od Prahy objede napojovaný úsek kolem vlakového nádraží a přes Veselku.

Protože na objízdné trase kolem obytných domů není možné vzhledem k jejich blízkosti postavit dočasné protihlukové stěny, bude snížená maximální rychlost na 40 km/h.

V průběhu hlučných zemních a stavebních prací v obci bude provoz dozeru, grejdru, skrejpru, zeminového válce a vrtné soupravy potřebné pro hlubinné zakládání opěr a pilířů mostů časově omezený mezi 7. a 21. hodinu.

Nehodovost u Olbramovic za 10 letPodle statistického vyhodnocení Centra dopravního výzkumu se na správním území obce Olbramovice na komunikacích I. třídy stalo za posledních 10 let 151 nehod.

Dopravní prognózy pro rok 2028 bez zprovoznění dálnice D3 předpokládají intenzitu provozu na hlavní silnici I/3 23 tisíc vozidel denně.

Po zprovoznění D3 dojde k významnému poklesu dopravy v Olbramovicích na 6000 vozidel v obou směrech za 24 hodin. Zdroj: EIA

Čtěte také: O obchvatu města vedení Benešova i jeho obyvatelé stále jen sní

Autor: Ladislav Jerie

Místo události:
3.1.2017
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení