Pro ty, kteří nemají přístup k internetu, by od pondělí mělo začít fungovat informační telefonické callcentrum.

V sekci Portál občana jsou jsou nyní logicky podle hlavních témat rozřazeny různé životní situace. Po rozkliknutí se objeví podrobnější informace, co vše je k takové konkrétní situaci potřeba zařídit. Následují nezbytné formuláře, které je možno on-line vyplnit a elektronicky podepsané ihned odeslat.

„Přihlášením do Portálu občana lidé také získají možnost zasílání informačních zpráv SMS nebo e-mailem,," uvedl kladenský primátor Dan Jiránek s tím, že Kladno kompletně novým systémem nastavuje laťku i ostatním městům v republice.

Vše je ještě v testovacím režimu. Následně se počítá i s možností registrace umožňující více než pouhé přihlášení. Po autorizaci na kontaktních místech magistrátu pak občan získá informace o svých finančních transakcích a přístup k aktuálnímu stavu podaných formulářů či žádostí.

Spolupráce s vyškolenými operátory

Novinkou je i zřízení zmíněného callcentra. Zde si občan vyřídí ve spolupráci s vyškolenými operátory co největší množství svých požadavků. Pracovníci budou schopni lidem poskytnout nejen prvotní informaci, ale mohou jim rovněž zaslat příslušný formulář emailem nebo s nimi formulář vyplnit.

Nový informační systém integruje všechny podstatné na úřadě používané softwarové a evidenční moduly, například ekonomický systém, databáze, agendy, spisovou službu, registry a podobně.

Náklady na jeho vznik a spuštění, včetně webu, jsou zhruba třicet milionů korun.Přibližně 85 procent z této částky je financováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Systém by měl zefektivnit práci úředníků, protože umožňuje více věcí vyřídit elektronicky.

Město systém připravovalo asi čtyři roky, jeho spuštění zdrželo i dvakrát opakované výběrové řízení, do kterého se nejdříve přihlásila jen jedna firma a podruhé podle vedení města chybovala firma, která tendr připravovala.