O vybudování protihlukové stěny u Nového Strašecí se mluvilo před více jak deseti lety. Veškerá jednání ale tiše ustala.

Nyní, když se již nahlas hovoří o dostavbě R6 od Nového Strašecí směrem do Řevničova a dále do Karlových Varů, starosta Karel Filip (ČSSD) informoval, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá s hlukovou studií u nově budovaných částí rychlostní silnice. ŘSD mu to napsalo v odpovědi na jeho dopis, kde se právě dotazoval na možnost vybudování protihlukové stěny.

„Ve směru od Nového Strašecí do Prahy se hluková studie řešit nebude, jelikož je již v provozu," přečetl odpověď starosta Karel Filip a ještě dodal, že v současné době ředitelství údajně od této technologie ustupuje. Místo protihlukových stěn se prý přidává do asfaltu guma, která tlumí hluk projíždějících vozidel.

Jiří Toužimský (KDU ČSL) ale podotkl, že jen v chystaném úseku Nové Strašecí Řevničov mají vyrůst protihlukové stěny v délce šestnácti kilometrů. „A u Nového Strašecí by být neměla? Stálo by za to se nad tímto zamyslet," podotkl Jiří Toužimský, čímž dal najevo, že rozhodně požaduje vybudování protihlukové stěny u Nového Strašecí.

Jan Bureš: Dálnice nám projíždí městem

S jeho názorem souhlasil Jan Bureš (Město pro rodinu rodina pro město). Ten požaduje tvrdší postup. „Když se podíváte někam jinam, protihlukové stěny se staví pět set i šest set metrů mimo zastavěná území, nám dálnice projíždí městem. Měli bychom tak být daleko více přísnější, a to i z toho důvodu, že je silnice R6 zpoplatněna," navrhoval Jan Bureš.

Novostrašečtí zastupitelé se touto problematikou budou zabývat znovu během dubnového zasedání.

Vláda premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) totiž výstavbu rychlostní silnice R6 zařadila mezi dopravní priority v rámci programového prohlášení vlády, hned za rychlostní silnici R52 (ta by měla spojit oblast jižní Moravy s Rakouskem Vídní, pozn. red.).

Naděje, že by se tak obyvatelům obcí, kudy v současné době rychlostní silnice R6 vede a kudy denně projedou stovky nákladních vozidel a kamionů, ulevilo, je dosti veliká. V minulosti se totiž ještě dostavba kýžené silnice mezi priority nedostala.

Legislativní časový plán na prioritní silnice

„Znamená to, že by se minimálně v tomto volebním období mělo začít stavět od Nového Strašecí," informoval Rakovnický deník Marcel Chládek (ČSSD), ministr školství a také senátor za Rakovnicko a Lounsko. Ten zároveň podotkl, že v současné době musí ministerstvo dopravy zpracovat legislativní časový plán na prioritní silnice.

„Zhruba to bývá do třech měsíců," podotkl ministr školství Marcel Chládek. To, že se dostavba karlovarky dostala mezi vládní priority, vítají nejen všichni obyvatelé dotčených obcí, ale vůbec celý region.

Vybudování nové rychlostní silnice totiž uleví občanům žijícím v jejím okolí. Již několikrát vás Rakovnický deník informoval o přílišném hluku, rozpraskaných domech, zničených fasádách, tragických nehodách. Za vším podle odborníků stojí velmi hustý provoz na současné R6. Ve směru od Prahy až do Nového Strašecí je karlovarka čtyřproudá, poté se zužuje do klasických dvou proudů.