„Takže k už zavedeným úředním dnům pondělí, středě a čtvrtku přibude teď ještě úterý, kdy budou úředníci záležitosti občanů řešit od osmi do čtrnácti hodin. Poprvé to bude v úterý 24. listopadu," připomněla Stibůrková. Podle ní se ale dá předpokládat, že právě úterý, než si na tuhle novinku lidé zvyknou, nebude ze strany občanů příliš využívané. Z toho pak vyplývá také to, že úředníci budou mít na svou práci, kterou klienti nevidí a někdy ji vnímají i negativně, dost času.

„Vycházíme ze zkušeností čtvrtka. Právě ten, i když je úředním dnem už poměrně dlouho, lidé moc nevyužívají a své záležitosti řeší převážně v pondělí. To je na úřadě doslova invaze žadatelů a lidé pak jsou nervózní z toho, že čekají na vyřízení svých žádostí příliš dlouho," popsala Miluše Stibůrková současný běžný pracovní týden.

„Stačilo by, aby žadatelé rozprostřeli své žádosti do více dnů a jejich vyřizování by pak zabralo mnohem méně času," nastínila možné řešení a připomněla, že by k tomu měla občany přivést především větší informovanost, například prostřednictvím médií.

Na nový úřední den upozorňuje také samotný informační systém benešovské radnice. Právě proto tajemnice věří, že se podaří zatím stále kritizovanou malou rychlost vyřizování záležitostí občanů časem vyřešit.

Rozmělnění náporu žadatelů

Nový úřední den zavádí benešovská radnice ve své budově B na Masarykově náměstí především proto, že by to do budoucna mělo přinést ono toužebně očekávané zlepšení shora popisovaného stavu. „Teď ještě není velký nápor v agendách cestovních dokladů, občanských průkazů, přihlašování vozidel a řidičských průkazů, proto jsme další den zavedli právě tam a uvidíme, jak nám to v létě pomůže," uvedla Miluše Stibůrková.

Právě léto je pro úřad a úředníky zatěžkávací zkouškou. Například před prázdninami je „velký hlad" především po cestovních pasech. „Od května do konce září je to právě na zmiňovaných pracovištích obrovský nápor žadatelů," potvrdila tajemnice.

Neutěšenému stavu v Benešově „pomáhá" například i to, že si tam své záležitosti ohledně pasů nebo řidičáků mohou řešit i lidé, kteří ve správním obvodu úřadu nemají trvalé bydliště, tedy například chataři. Právě oni si v létě často ze svého rekreačního objektu jen tak „odskočí od plotny" a řeší své záležitosti v Benešově.

Rozmělnění náporu žadatelů pomáhá do určité míry i zavedení objednávkového systému pomocí internetu. Ten zatím benešovský úřad pro nový úřední den, tedy úterý, nezavádí a občané se na řadu budou dostávat v pořadí, v jakém přijdou. Zvýšení úředních dnů se obejde bez zvýšení počtu úředníků.