Mravenci vznikají ve slovenské strojírně ŽOS Zvolen přestavbou klasických motoráků řady 810, které se vyráběly od poloviny 70. let ve Vagonce Studénka. Vlaky společnosti KŽC Doprava jezdí na lince S34 od roku 2014, linku obsluhovaly dosud právě desítky let staré motorové vozy řady 810.

Firma mravence označuje za nejmodernější motoráky v rámci Pražské integrované dopravy. Vlak je podle prvních dojmů pohodlný a relativně tichý, na trati z Masarykova nádraží do Čakovic nehází s cestujícími ze strany na stranu. Ocenit je třeba oddělení prostorů pro cestující vnitřními dveřmi, což třeba chybí šumavskému RegioSprinteru.

Motorová jednotka 813 společnosti KŽC Doprava.
Nový vlak na pražských kolejích. Mravenec zahájil zkušební provoz

Snad trochu hlučné je topení. V úterý se nám nepodařilo připojit k wifi a nefungoval informační systém, což může být dáno zkušebním provozem. Trochu podivně působí brano u dveří do prostoru pro postižené, které snad zavírá až příliš zprudka.

Nový motorák cestující ale rozhodně neurazí, sluší mu i barvy PID. Od pondělí už cestující na lince S34 jiný vlak neuvidí. Motorové jednotky mají kapacitu 65 míst k sezení a až 102 míst ke stání.

Starý vůz. Motorový vlak KŽC Doprava stále zajišťuje veřejnou dopravu v Praze mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi.
Modernější motoráky nejsou, firma jezdí z Prahy do Čakovic se starými bez pokuty