A co je jejím specifikem? Zaměstnává kreativní lidi 
- s handicapem i bez něj. 

Nápad na akci, kde nebude kromě krásných plavek 
a spodního prádla chybět 
i barmanská show, autogramiáda, malování na tělo či dražba fotografií Ondřeje Neffa, se zrodil úplnou náhodou. Za bývalým skokanem Janem Mazochem přišla jeho kamarádka ze studia krásy Glamour v Dolních Břežanech, že by bylo fajn „něco“ udělat.

K nápadu nezůstala lhostejná ani její známá z vedlejší prodejny Le Chaton. „A tak jsem kývl a začal připravovat benefiční módní přehlídku,“ prozradil Pražskému deníku Jan Mazoch, bývalý skokan na lyžích, který už více než půl roku pomáhá společnosti Maturus získávat peníze na provoz. 

Shánění sponzorů

S tím má Honza bohaté zkušenosti. Už jako patnáctiletý klučina z Frenštátu pod Radhoštěm byl zvyklý, že si musí shánět sponzory. „Když člověk není světově známý, shánějí se peníze sportovcům opravdu těžko. Naopak když jde o dobrou věc, což je v neziskovkách, je to jednání s firmami jednodušší,“ vysvětluje Honza, který pro Maturus oslovuje velké firmy, kterým nabízí vizitky, novoroční přání či kalendáře vyrobené lidmi s postižením.

„Myslím si, že lidé s handicapem odvádějí svou práci kolikrát lépe než lidé „normální“. Proto také nechceme firmy žádat o finance, abychom mohli existovat, ale chceme si na provoz vydělat pokud možno vlastní prací. A zákazník, který si od nás objedná vizitky či kalendáře, bude mít navíc dobrý pocit, že svou zakázkou podpořil lidi s handicapem, kteří se v našem programu rekvalifikují,“ doplnil Honza.