Obě stávající stezky, v současnosti hojně využívané nejen jezdci na kolech, ale i turisty, jsou v zanedbaném stavu. „Lidé z Prahy i okolí přijíždějí do Mníšku, aby se mohli projet ve zdejší přírodě. Jeden cíl cyklistů je na Hřebenech, druhý u vlakového nádraží," říká Digrin. Ani jedna z cest není příliš jasně vyznačená, proto se uvažuje o jejich revitalizaci. K tomu by mohly pomoci dotační programy.

Cyklostezka na Hřebenech propojuje Mníšek pod Brdy s Řevnicemi. Cyklisté ale často musí jezdit po silnici.

Město chce zkultivovat cesty 

„Na Hřebeny se můžou zájemci dostat několika způsoby. Buď přijedou rovnou na parkoviště na Hřebenech, nebo si nechají kolo u zámku a potom jedou na Hřebeny přes kříž na Roviny a na Hřebenovku. Mohou tak dojet až do Dobříše," uvádí starosta. Město by proto chtělo nějakým způsobem tyto cesty zkultivovat a zorganizovat třeba výstup na Hřebeny.

Druhá trasa dnes často vyhledávaná cyklisty vede směrem od vlakového nádraží, odkud zájemci vyjíždějí po směru silnice číslo 116. Tam by podle starosty stálo za uvážení vytvořit cyklostezku, která propojí centrum města s nádražím.

Cyklotrasa by musela být asfaltová

„Bylo by hezké uvést do čitelnějšího stavu i cyklotrasu do Stříbrné Lhoty, která už nyní sice existuje, ale je velice nejasná," dodává Digrin. Cyklostezka by podle něj mohla začínat u obchodní zóny.

„Cyklisté by projeli přes lokalitu Pivovárka, kde auta příliš nejezdí, a nakonec by se napojili na komunikace, kde by musela být více méně regulována doprava," míní Digrin.

Vybudování stezky by se mohlo vyřešit v rámci opravy silnice do Stříbrné Lhoty. Tam komunikace není příliš ideální a podle starosty by se určitě neměla její šířka zužovat. Cyklotrasa by mohla vést na kraji lesa, cesta by se jen zpevnila a nemusela by být nutně asfaltová.

Čtěte také: Malí fotbalisté z Mníšku si na velký stadion ještě počkají