„Pandemie zasáhla zásadním způsobem především do přípravných prací, a posunula tak termíny všech zbývajících integračních projektů,“ uvedla Helena Frintová ze středočeského hejtmanství.

Zatímco vlaky jsou na celém území Středočeského kraje začleněny do systému Pražské integrované dopravy, autobusy jsou zatím integrovány jen někde.

V. Praze-Běchovicích se v podvečer 10. července 2020 srazil rychlík s osobním vlakem bez cestujících.
Opět lidský faktor. Srážku vlaků v Běchovicích způsobila asi chyba železničářů

Dokončený už je systém například na Kladensku, Berounsku, Nymbursku, Kolínsku a Mělnicku. Regiony se připojují postupně více než pět let. Obnáší to mimo jiné nové jízdní řády, aby na sebe spoje logicky navazovaly a trasy byly pokryté podle aktuální potřeby.

Levnější dojíždění

Po vynucené koronavirové pauze bude integrace nyní opět pokračovat. V některých regionech přinese i poměrně významné změny v jízdních řádech, včetně změn tras vybraných linek.

Od 8. srpna by měl jednotný systém nově fungovat na Kokořínsku. Právě tedy se chystají jak významné změny tras, tak i zavedení devíti nových linek a zrušení 17 dosavadních.

Autobusy v Praze slaví 21. června 2020 významné jubileum – před 95 byl zaveden jejich provoz. Na snímku je vůz Laurin & Klement HOP.
Pražské autobusy slaví 95 let provozu. „Předehru“ ukončila (málem) tragédie

Druhá etapa integrace proběhne na Rakovnicku. Odstartuje v sobotu 15. srpna a bude zahrnovat i přes-hraniční vazby na Plzeňský a Ústecký kraj.

O týden později se do systému zapojí Voticko na Benešovsku a na úplném sklonku letních prázdnin pak Dobrovicko v mladoboleslavském okrese.

Díky využití tarifu PID zlevní cestujícím pravidelné dojíždění. 

Václav Kopta ve svém živlu.
Coming out herce a muzikanta Václava Kopty: velká láska k autobusům