Jedním z takových příkladů je tramvajová trať z Želivského do Malešic vedoucí po Počernické ulici. O ní se mluví od počátku tisíciletí, ještě v roce 2007 slibovali politici otevření do roku 2011. Teď má příprava opět pokročit. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) při prezentaci plánu oznámil, že se začne už připravovat projektová dokumentace na trať o délce 2,4 kilometru.
Stavbu město dlouho odkládalo kvůli stavbě vodovodního přivaděče. Vyjde na 950 milionů korun. Podle Dolínka město našlo levnější řešení, původní plány byly o čtvrt miliardy korun dražší. Samotná tramvajová trať má pak vyjít na 620 milionů korun, 300 milionů má stát stavba přivaděče.
Náhrada autobusů
Tramvajová trať Počernickou ulicí získala v hodnocení projektů na tramvaje i jednu z nejvyšších známek podle potřebnosti. Hotovo by mělo být do čtyř let. „Je to náhrada intenzivní autobusové dopravy. Komfortnější, kapacitnější a ekologičtější s přímým napojením do centra a dalších částí Prahy,“ vypočítává plán hlavní pozitiva.
Město chce tramvaje poslat hlavně tam, kde dosud musí jezdit velmi často autobusy, které i tak nezvládají často přepravit všechny cestující. Do tramvají se vejde více lidí. Praha proto představila další tratě, které chce postavit.
Obrovské investice
„Nejblíže jsme výstavbě tramvajové tratě Sídliště Barrandov - Holyně - Slivenec a Sídliště Modřany - Libuš. Má vydáno územní rozhodnutí, nyní se snažíme získat stavební povolení,“ sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková.
V mírném závěsu je podle ní projekt tratě Divoká Šárka - Dědinská. V zásobníku projektů jsou například také spojení mezi Podbabou a Bohnicemi přes Troju, takzvaná severní tramvajová tangenta. Ta by měla umožnit snadnější spojení čtvrtí, které jsou sice geograficky blízko sebe, veřejnou dopravou ale značně vzdálené.
Už v roce 2022 chce město stavět tramvaj z Podbaby do Suchdola za 1,6 miliardy korun, přes dvě miliardy má stát trať z Kobylis do Bohnic. V plánu je také například i stavba Dvoreckého mostu přes Vltavu mezi zastávkami Dvorce a Lihovar na Smíchově.