„Lávka bude sloužit cestujícím, kteří přijíždějí na vlakové nádraží z malínské strany tak, aby to nemuseli nijak objíždět. Využívat ji ale budou moci i ostatní občané,“ řekl místostarosta Kutné Hory Josef Viktora. Investorem bude Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta rovněž vybudování lávky potvrdila. „Dočasná lávka nad tratí bude umístěna přímo v místě zbouraného silničního nadjezdu.

Jedná se o dočasnou lávku, která by měly být provozována do konce roku 2018. Lávka bude ve výšce zhruba 8 metrů nad tratí a bude bariérová. Bezbariérový přístup zajišťuje město náhradní autobusovou dopravou,“ uvedl tiskový mluvčí SŽDC Marek Illiaš s tím, že vzhledem k tomu, že teprve běží projektová příprava, nejdou známy přesné náklady na tuto stavbu. Žadatelem o vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení je nakonec Město Kutná Hora, čímž se vyřešil i problém s bezbariérovostí lávky. Takovou ji totiž původně požadoval drážní úřad a díky tomu se vyskytly komplikace a došlo ke zdržení. „Nyní budeme čekat na vydání územního rozhodnutí. Bohužel je tam stanovena zákonná lhůta do začátku srpna,“ doplnil Viktora k časovému harmonogramu výstavby lávky.

Na otázku, proč lávka nemohla být vybudována už dřív nebo dokonce před začátkem stavby, odpověděl místostarosta Kutné Hory jednoduše. „Nešlo to,“ řekl s tím, že klíčovou roli v tom sehrálo jeho setkání s ministrem Danem Ťokem. Malínští neskrývají svou radost, zároveň ale i obavy, jestli k realizaci skutečně dojde. „Samozřejmě jsem rád, já osobně lávku budu využívat denně, protože jezdím vlakem,“ uvedl jeden z malínských Pavel Karoch s tím, že lávka mu ušetří více jak třicet minut času. Vyjádřil ale i určité pochybnosti. „Pevně doufám, že lávka bude. I když přitom, co se v současné době děje na radnici, už vlastně nevěřím ničemu,“ dodal.