Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vysokorychlostní trať do Brna má protnout Benešovsko

Benešovsko – Vlak blízké budoucnosti, který prosviští z Prahy do Brna za hodinu, během několika minut překoná   i Benešovsko.  Konkrétně z Posázaví v okolí Čerčan přes Čechticko podél dálnice D1 na Vysočinu. Nejdříve však za 20 let. Příprava stavby vysokorychlostní tratě (VRT) by mohla začít po roce 2025, po dokončení 4. železničního koridoru až na rakouské hranice.

19.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Dopravní studie předpokládá postavení transevropského železničního koridoru pro rychlíkové dálkové vlaky   s rychlostí až  350 km/h  s napojením na nyní rekonstruovanou trať u Bystřice, která umožní už od příštího roku maximální rychlost souprav s naklápěcími vozovými skříněmi až 160 km/h.

Na evropském projektu, s nímž už dokonce počítají ve svých územních plánech některá města a dotčené kraje,  by se měly podílet zainteresované okolní státy.

Koridor je pomalý
Kritickým úsekem současné železnice je trať z Prahy do šestnáctitisícového Benešova, který je  koncovým ramenem příměstské dopravy. Vede obtížným terénem a silně osídlenými oblastmi.

Optimalizace v rámci modernizace 4. koridoru nepřinesla vzhledem ke složitým místním podmínkám a husté obytné i rekreační zástavbě  podstatné zvýšení traťové rychlosti.

Zvýšení kapacity dráhy změnou zabezpečovacího zařízení bude využito pro navýšení počtu vlaků regionální osobní dopravy se špičkovým intervalem 15 minut. Dopravní poptávka v okolí hlavního města výrazně stoupá jako důsledek jeho ekonomické aktivity.

Vlak pojede tunely a po estakádách
Řešení nové tratě je zpracovávané ve dvou variantách.  Liší se především vedením trasy v úseku Strančice – Čerčany – Benešov.

Obě jsou navržené jako dvojkolejná trať elektrizovaná střídavou soustavou 25 kV 50 Hz pro rychlost 230 km/h. V úsecích společných s vysokorychlostní tratí až 350 km/h.

Oba návrhy variantně řeší napojení na trať  4. koridoru v oblasti pražského Zahradního města a Hostivaře, u Strančic, u Benešova a u Bystřice.

Rovněž výstavba nové tratě z Bystřice do Prahy připadá v úvahu po dokončení modernizace 4. tranzitního železničního koridoru a stanovení koncepce budování VRT v České republice.

Převažující část popsaných budoucích železničních  tras povede vzhledem k terénu v tunelech nebo po estakádách a mostech.

(s využitím webu SŽDC)

Autor: Ladislav Jerie

19.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Ondřej Kolář.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod. 

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení