Takové řešení ale už v minulosti kritizovala opozice, podle které jde o skryté zadlužování kraje. „Tento způsob se nám jeví jako pružný. Klasický úvěr bychom museli soutěžit, což přináší určitá rizika. Pokud se přihlásí jeden uchazeč, musí se zakázka zrušit. Protahuje se to časově," uvedl Jiří Peřina.

V kraji je na silnicích druhé a třetí třídy evidováno 1833 mostů. Zhruba 18 procent je ve špatném a dalších pět procent ve velmi špatném nebo havarijním stavu. Splácení oprav chce kraj rozložit do let 2016 a 2017. „Pro kraj jako takový to nemá žádný vedlejší náklad, protože odložené financování si hradí dodavatel," řekl Jiří Peřina.

Opoziční ODS tvrdí, že peníze z regionálního operačního programu, které se pro opravy mostů daly využít, kraj uvolnil obcím na opravy silnic. Kraj totiž nemá peníze ani na pracovníky, kteří by zpracovali a připravili jednotlivé projekty. Miloš Petera už dříve uvedl, že kraj mosty za peníze EU opravuje, na vlastní investice přímo z rozpočtu ale nemá. Naději vidí v příštím programovacím období.

Kraj v minulosti využil odložené financování při opravách silnic, opozice za to vedení kritizovala. Loni hejtmanství kvůli tomu muselo splatit půl miliardy a stejnou částku splácí i letos. Další závazek zhruba 130 milionů korun představuje odložené financování výstavby leteckého muzea v Mladé Boleslavi.