„Cíl je takový, aby v roce 2019, až se bude vypisovat výběrové řízení na nové přepravce, tak abychom už postupovali s Prahou společně a vypisovali to jako jeden celek," uvedl Petera.
Kvůli integraci dopravy s hlavním městem hejtmanství zřídilo příspěvkovou organizaci Integrovaná doprava Středočeského kraje. Do budoucna by se podle Petery mělo na jednu jízdenku jezdit po Praze i po celém středočeském regionu.
Investice do vozového parku
Nový plán dopravní obslužnosti také počítá s investicemi do vozového parku, tratí a zastávek hromadné dopravy. Dokument také otevírá různé možnosti rozvoje veřejné dopravy, které reagují na nové problémy, například aktuálně na zřizování parkovacích zón v Praze.
Podle hejtmana jde o významný podklad nejen pro objednatele dopravy, ale i pro dopravce, a to především z hlediska investic do vozového parku a dalších záměrů. Obsahuje i důležité informace pro vlastníky a správce infrastruktury. Obce se podle hejtmana musejí například zaměřit na výstavbu záchytných parkovišť, která budou přímo navazovat na veřejnou dopravu.
Čtěte také: V Hostivici u Prahy vzniknou poblíž trati tři záchytná parkoviště