Podle generálního ředitele společnosti České přístavy Miloslava Černého brzdí další rozvoj kolínského veřejného přístavu výstavba terminálu kombinované přepravy. Pro jeho dokončení je nutné přelít část slepého ramene.

„Přestože jsme na to v roce 2011 získali povolení, Česká inspekce životního prostředí tuto stavbu zastavila. Máme připraveno náhradní řešení. Chceme podat novou žádost na úpravu starého ramene Labe v souladu se schváleným územním plánem města Kolína," upřesnil Miloslav Černý.

Miloš Petera si myslí, že k největším problémům středních Čech patří přetížení silnic, zejména kamionovou dopravou. „Proto usilujeme o přesunutí části této dopravy na železnici a také na labskou vodní cestu. Věřím, že se povede projekt výstavby a rozvoje kolínského veřejného přístavu co nejdříve dokončit tak, aby Labe ulehčilo našim přetíženým silnicím," řekl hejtman Miloš Petera.

Přístav v Kolíně je součástí sítě nejvýznamnějších evropských přístavišť. Po dokončení plavebního stupně Přelouč bude možné po Labi plavit náklady až do Pardubic. Po řece bude možné vozit nejen nadrozměrná břemena, ale i zboží, které je nyní přepravováno kamiony po přetížených silnicích. Přitom doprava lodí je nehlučná, ekologická a levná.