Novou drážní promenádu uvítají zejména cyklisté a bruslaři, kterým přinese dosud chybějící bezpečné a příjemné spojení s vltavským nábřežím. Promenáda propojí Prahu 10 s Prahou 2, 4, 10 a 15, umožní dostat se na kole či pěšky ke stadionu Ďolíček, Eden, na Gutovku, k jednotlivým parkům. „Touto vizí se zabýváme od roku 2012 a jsem rád, že dostává reálné obrysy,” přivítal rozhodnutí magistrátu starosta Prahy 10 Vladimír Novák (ČSSD).
Snahou radnice bude také zachovat část původní infrastruktury, například některé semafory či návěstidla, aby místo i po přebudování odkazovalo na svůj původní účel. Některá zařízení jsou proto už nyní uschována v depozitáři Českých drah a počítá se s jejich návratem po celkové přeměně.
Termín realizace je závislý na rychlosti rozsáhlé modernizace hostivařské trati, v jejímž rámci by měly vzniknout i dvě nové zastávky Eden a Zahradní Město. Původně mělo být hotovo v roce 2019, nyní hovoří opatrné odhady o letech 2021 až 2022.
Rušené trati jsou díky mírným obloukům i stoupení či klesání pro vznik bruslařských a cyklistických stezek ideální. V Praze tak v roce 2010, tedy dva roky po ukončení provozu vlaků, vznikla tříkilometrová cyklostezka pod Vítkovem mezi Bulharem a Krejcárkem. Vede i bývalým 320metrovým železničním tunelem.